Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synkning av post, kalender och kontakter i Outlook-världen


tompet

Rekommendera Poster

Det här är vad tompet har skrivit i dokumentet:

Citat

Jag försöker att få ordning på synkningar mellan Office Outlook 2010, mobilen och Outlook.com, men jag får det inte att fungera trots ingående läsningar i anvisningar. Nedanstående skiss är ett försök att få klarhet i sambanden, men jag får inte klart för mig logiken eller framför allt vilken som är källan där man kan grundregistrera så att den synkar med de övriga. Jag har fösökt med att koppla bort olika delar och se resultaten, men det slutar i att t ex kontakterna blir olika beroende på vad jag kopplar bort och utan att jag kan se några samband, mm konstigheter

Jag skulle gärna vilja ha en ”steg för steg”-instruktion från början till slut om hur jag kan få de olika delarna att hänga ihop och synkronisera med varandra. Är det möjligt att få hjälp med?
 

Dessutom finns denna bild:

Skärmklipp.PNG

 

Gjort ovanstående så att det ska vara lättare för alla att se utan att behöva ladda ner filer och öppna program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, tompet säger:

Hej och välkommen till Eforum, @tompet!

 

Synkningar sker alltid till och från en server ute på internet, dvs inte direkt mellan två enheter som datorer och mobiler. Därför kanske det blir lättare om du tänker dig Outlook.com och T3: s server överst och sen enheterna under, samt att det går då bara streck mellan en ruta i övre raden och en ruta i undre raden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det rådet, Cecilia! Det innebär att jag kan ha Outlook.com som "huvudbärare" av framför allt kalender och kontakter men även mail och synka dessa mot mobilen. 

Inkommande mail till operatören T3 vill jag även till Office Mail, eftersom jag tycker (tror) att det är lättare att arkivera därifrån.

Jag skall utgå från ditt förslag och se vad jag kan göra. Nu blir det dock paus på en vecka eftersom jag är bortrest. Men jag kanske måste återkomma.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...