Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung Färglaser kontra bläckstråleskrivare


Bengt39

Rekommendera Poster

Äntligen några mycket prisvärda laserskrivare som fungerar med USB WiFi Cloud och NFS

Då jag  bara skriver ut några hundra sidor färg per år men mycket  i svart är

Samsung billiga färglaserskrivare perfekt och bättre än bläckstråleskrivare Lätta att installera och flexibla att använda 

Ibland får man installera om  skrivaren men det går smidigt om man följer samma rutin -

 

Någon som har erfarenheter av ännu billigare sätt att skriva ut än med Samung färg laser 

 skriver ut 1000-2000 sidor per år och högst 3-400 i färg

Lite mer fakta

 https://wp.me/p1IAXy-78A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som fd ägare till en Samsung färglaser avråder jag.  Min började få allt sämre bildkvalite, Bytte färgtrummorna, Nu blev det bättre igen men så småningom var det dags på nytt. Nya färgtrummor men samma dåliga kvalite. Så tydligen var det en annan del av skrivaren som var kass. Så det blev återvinning för Samsungen efter några tusen sidor. Men den var ju billig....

Och för egen del en Brother HL-5470DW. Svartvit, ja men färg var inte så viktigt för mig.

Snygga utskrifter viktigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monolasern  från Samsung jag använt i 3 år fungerar klockrent  ca en kassett eller 1000 sidor per år

De senaste Samsung laserskrivarna färg har höga betyg på  Råd och Rön

Jag tror på Samsung om man skriver ut så pass lite som jag pratar om och utvecklingen 

går  framåt

Samsung har alltid på senare år haft  bra grejor smartphones TV och TVskärmar inget att oroa sig för

Hittar inga laserskrivare som skriver ut billigare det är det som är pointen

Behöver bara funka i tre år  till det priset och jag gör inte av med en tonerfärg på tre år och kasnke 2 toner svart 

Man sätta sin bedömning i relation till hur mycket skrivaren används!

Skriver man ut väldigt mycket ska man köpa en dyrare mer professionell laser är självklart!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...