Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Så testar du om mobilen funkar i utlandet


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Sedan kommer nästa steg, fungerar Mobiloperatören ?

Upptäckte själv att med kontantkort hos Comviq gick det att skicka SMS i Egypten och Tunisien men det gick inte att ringa med Mobilen. :thumbsdown: Att inte kunna ringa är självklart billigast. :lol:

Därför var det ett lyft med Halebop kontantkort. Då gick det att ringa. ! :thumbsup: Dyrare !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, jannejanne säger:

Upptäckte själv att med kontantkort hos Comviq gick det att skicka SMS i Egypten och Tunisien men det gick inte att ringa med Mobilen

Så vitt jag minns så var det lite special förr när man ringde med Comviq kontant för att få till debiteringen, typ att man ringde ett särskilt Comviq-nummer först och sen knappade in det önskade telefonnumret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, Cecilia säger:

Så vitt jag minns så var det lite special förr när man ringde med Comviq kontant för att få till debiteringen, typ att man ringde ett särskilt Comviq-nummer först och sen knappade in det önskade telefonnumret.

Så utom att hoppas på att mobilen funkar (har den alltid gjort för mig men har ju inte varit längre bort än Thailand) så kan det vara läge kontakta mobiloperatören. Efter speciella tips för utlandssamtal !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...