Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Så testar du om mobilen funkar i utlandet

Nyhetsroboten

Recommended Posts

Sedan kommer nästa steg, fungerar Mobiloperatören ?

Upptäckte själv att med kontantkort hos Comviq gick det att skicka SMS i Egypten och Tunisien men det gick inte att ringa med Mobilen. :thumbsdown: Att inte kunna ringa är självklart billigast. :lol:

Därför var det ett lyft med Halebop kontantkort. Då gick det att ringa. ! :thumbsup: Dyrare !

5 timmar sedan, jannejanne säger:

Upptäckte själv att med kontantkort hos Comviq gick det att skicka SMS i Egypten och Tunisien men det gick inte att ringa med Mobilen

Så vitt jag minns så var det lite special förr när man ringde med Comviq kontant för att få till debiteringen, typ att man ringde ett särskilt Comviq-nummer först och sen knappade in det önskade telefonnumret.

53 minuter sedan, Cecilia säger:

Så vitt jag minns så var det lite special förr när man ringde med Comviq kontant för att få till debiteringen, typ att man ringde ett särskilt Comviq-nummer först och sen knappade in det önskade telefonnumret.

Så utom att hoppas på att mobilen funkar (har den alltid gjort för mig men har ju inte varit längre bort än Thailand) så kan det vara läge kontakta mobiloperatören. Efter speciella tips för utlandssamtal !

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...