Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows home för företag?


Martassen

Rekommendera Poster

Måste man ha Windows 10 pro om man har ett företag? Jag har ett företag och min dator har Microsoft Office 2016 professional men har Windows 10 home.

 

Mitt företag undervisar företag i Microsoft Office.

 

måste jag skaffa Windows 10 pro?

 

om jag måste hur uppgraderar jag min dator till pro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Martassen säger:

Måste man ha Windows 10 pro om man har ett företag?

Nej, det finns inget sånt i licensvillkoren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag kan ta med datorn ut på företag och undervisa när jag har Windows 10 home? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Ja det kan du. Windows Pro är en utökad version av Windows med bättre administrationsmöjligheter för IT-tekniker mm. Dessutom lite lull lull

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om jag visar saker i Windows 10 home som är i utbildningssyfte är även det ok?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft bryr sig inte alls om vad du gör med din Windows-installation, vilka program du installerar, vilka andra som tittar på din skärm osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren. ?.

 

varför jag undrade är att man inte får använda vilken Office som helst i företag. Home, student.

 

jag kör Microsoft Office 2016 professional i mitt företag. Microsoft Office professional plus är väl mer för större företag med fler användare plus lite till. 

 

tack igen ?.  

 

Trevlig helg

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det i licensvillkoren för t ex Office Hem & Student att det inte får användas i företag?

Annars så är det ju så att det blir fler och fler program ju dyrare Office-paket man väljer och företag vill ju ha med Outlook och därför faller Hem & Student bort. Utgåvorna Professional Plus och Standard finns ju bara som volymlicenser vilket ju bara storföretag kan få (eller som i alla fall bara är ekonomiskt försvarbart om man ska ha väldigt många licenser).

 

Man kan läsa licensvillkor för många Microsoft-produkter här: https://www.microsoft.com/sv-se/useterms

Så vitt jag kan se är det samma licensvillkor för Windows Home och Pro. Även troligen för olika Office-utgåvorna men det kollade jag inte så noga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad som står.

 

jag pratade med supporten på Microsoft i går och frågade om lite annat.  Han sa det de bara bryr sig om man har företag är det viktigt man har en licens för Microsoft Office som är tillåten för kommersiellt bruk . Mer sa han inte om

det. 

 

jag har Microsoft Office professional och den bör ju vara ok iallafall i mitt företag.

 

microsoft Office plus ja mer större med volymlicenser. Inget jag behöver.

 

därför jag undra kring Windows home.

Jag bifogar bild på min windows och bifogar textfil med licensvilkor som jag klickade på i rutan. Se bifogat(Antar att det är samma licensvillkor som du läst).  Säg till om det tolkas att licensen ej får användas för mitt företag och om jag inte får visa moment i Windows i utbildning ute hos kunder.

 

Det är väl ok som jag har det då med både office och Windows.?.

 

Tack Cecilia och ni andra för hjälpen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...