Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ofrivillig utloggning gällande mobila enheter.


Laso

Rekommendera Poster

Sitter och skriver en kommentar till Flyfisherman på plattan, för denna tråd,

 

 

när jag ska skicka, så går inte det, uppdaterar sidan, och märker att jag är utloggad!!??

Det är inte acceptabelt att det ska fungera så, det är vansinnigt irriterande...

 

@felix varför blir jag utloggad när jag inte gör något på en mobil enhet under en minut?? Har du någon idé?

Har gnällt på detta tidigare, men inget bra svar ännu.

Det här betyder att jag kommer att sluta använda mobila enheter för Eforum, från och med nu, eftersom det inte fungerar.

Så här var det aldrig i förra versionen. Dåligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Du är inte ensammen Laso och jag  har nu också sett samma irriterande fenomen på bärbar platta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra början, om någon sorts felsökning ska vara möjlig, är att nog att ni berättar vad det är för Android- eller iOS-version samt vilken webbläsare ni använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mig är det dom två senaste versioner av Android och senaste Firefox för Android som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp, Firefox olika versioner, Chrome, det är dom enda som fungerar hos mina enheter, men samma resultat, men eftersom Fly tydligen har samma problem, så är det inte en isolerad händelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju viktigt att försöka ringa in vad det kan bero på och då kan det nog vara bra för Felix att veta om det bara gäller en webbläsare eller flera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta händer det att ni blir utloggade?

Drar just igång Eforum i Opera Coast på en iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick bra i alla fall.

 

Tillägg

Har nu skrivit flera inlägg både här och i den aktuella tråden om den lilla SSD utan att bli utloggad och jag bockade inte för att automatisk inloggning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Laso säger:

Jupp, Firefox olika versioner, Chrome, det är dom enda som fungerar hos mina enheter, men samma resultat, men eftersom Fly tydligen har samma problem, så är det inte en isolerad händelse.

Fungerar ingen Opera-variant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Cecilia säger:

Har du prövat med någon annan webbläsare?

Opera och vissa andra mindre vanliga, fungerar inte så bra, så dom använder jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Laso säger:

Opera och vissa andra mindre vanliga, fungerar inte så bra, så dom använder jag inte.

Och jag brukar inte sitta med en platta framför datorn eller använda plattan till Eforum över huvud taget utan gör det bara för att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Plattan är brorsans som jag använder ibland och det är en Ipad (har jag för mig). Viken webbläsare på denna kan jag inte säga.

Har inte denna just nu och kan säga exakt.

Men det är exakt samma problem med Eforums inloggningar.

Man är inne och efter ett tag så är man ute och måste logga på igen och detta är något helt frustrerande.

Dessutom så kan jag heller inte spara mina inloggnings-uppgifter på denna platta och har naturligtvis inga önskemål om att göra det heller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde annat på plattan och i datorn i en kvart, gick bra att ta fram Opera Coast och skriva ett inlägg utan att logga in på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic, men relaterat till buggar hos eforum. Varför får jag notifikationer på denna tråd? Jag har inte bidragit och är inte nämnd någonstans? Är det för att Laso har länkat till en tråd som jag bidragit till?

image.png.6e76f40012b96a929a2ed48aaec99d4b.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Prova att vara inne på eforum ett tag utan att göra något.

Det är då det händer, aldrig när man är så att säga aktiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Flyfisherman säger:

Prova att vara inne på eforum ett tag utan att göra något.

Det är då det händer, aldrig när man är så att säga aktiv.

Som sagt så skrev jag inte eller läste något i Opera under en kvart.

 

6 minuter sedan, .M säger:

Lite off topic, men relaterat till buggar hos eforum. Varför får jag notifikationer på denna tråd? Jag har inte bidragit och är inte nämnd någonstans? Är det för att Laso har länkat till en tråd som jag bidragit till?

image.png.6e76f40012b96a929a2ed48aaec99d4b.png

Det beror på att första inlägget i denna tråd från början fanns i Postnord-tråden och du tydligen följde den tråden vid det tillfället när inlägget flyttades till denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, tror det är länkningen i inlägget som spökar, eftersom vi idag INTE har nummer för varje inlägg, så blev det länkadressen för tråden som togs med, därför blev det såhär. Kan ta bort länken, men då kan det bli svårt att tolka rätt för nya som läser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Flyfisherman säger:

Prova att vara inne på eforum ett tag utan att göra något.

Det är då det händer, aldrig när man är så att säga aktiv.

Nu har plattan fått ligga för sig själv i 25 minuter och jag kan skriva ett svar direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
1 timme sedan, Cecilia säger:

Nu har plattan fått ligga för sig själv i 25 minuter och jag kan skriva ett svar direkt.

Ja jag kan tyvärr inte säga exakt hur detta uppkommer.

Som vanligt när det gäller problem så har man i bland svårt att ange rot-orsaken.

Särskilt om dessa är intermittenta.

:huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All mer detaljerad information är bra och kan tyvärr vara nödvändig för att det ska gå att hitta buggar, oavsett om det är något som Felix kan göra något åt eller det beror på Invision.

 

Eftersom det kom upp igen startade jag upp Opera Coast efter att plattan används till mycket annat under några timmar och jag var fortfarande inloggad. Mitt tips är därför att testa med någon Opera-variant bara för att se om utloggningsproblemet förekommer där för er så att det går att få fram ytterligare samband. Själv ska jag pröva med Firefox under dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Firefox blir jag utloggad efter en tid av inaktivitet om jag inte väljer automatisk inloggning.

 

Nu när jag har tänkt på saken så är det ju så det ska fungera säkerhetsmässigt, om man lämnar sin dator, surfplatta eller mobil så att andra kan komma åt den så ska den personen inte kunna göra inlägg här från ens eget konto. Har man datorn etc i en säker miljö som man har kontroll på så kan man aktivera automatisk inloggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...