Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WINDOWS ÄTER UPP MIN HÅRDDISK!?


Emilnordlander75

Rekommendera Poster

1 minut sedan, Emilnordlander75 säger:

Its done 

Både  för användarfiler och för systemfiler?

Kräver två körningar av diskrensning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 119
  • Skapad
  • Senaste svar
Flyfisherman

Eftersom du fortsätter att köra på om samma saker och jag redan gett svar på detta två gånger, utan att du svarat på dessa så lämnar jag tråden.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilnordlander75

Har gort det nu hur kollar jag om windows uppdate fungerar jag vet inte vart jag skall flytta dessa filerna har inget usb minne tillgängligt:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Flyfisherman säger:

Eftersom du fortsätter att köra på om samma saker och jag redan gett svar på detta två gånger, utan att du svarat på dessa så lämnar jag tråden.

Lycka till.

Eftersom inläggen kommer väldigt tätt är det lätt att missa inlägg. Men om det gäller garanti eller återlämning så har Emil skrivit att datorn är ungefär ett år gammal.

 

3 minuter sedan, Emilnordlander75 säger:

Har gort det nu hur kollar jag om windows uppdate fungerar jag vet inte vart jag skall flytta dessa filerna har inget usb minne tillgängligt:(

Du kan göra en ny mapp t ex i "Mina dokument" och flytta filerna dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lätt att missa rutor i diskrensning, så jag hoppas på att Emil bockat i dom aktuella/nödvändiga, även om under "Rensa systemfiler", som troligen det nu handlar om som behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilnordlander75

Nu har det struvlat till sig nu går det inte äns att öppna några av dessa mapparna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilnordlander75

Detta orsakades av att jag bara klippte up software distrubution mappen utan att ens klistra in den nånstans har klistrat in den tillbaks i windows mappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort något annat än diskrensning?

Finns mappen C:\Users\emil?

Finns det några mappar inuti den mappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Emilnordlander75 säger:

Men kan inte öppna document mappen

 

Har du kunnat det förut? Och när gjorde du det senast i så fall?

Kan du öppna andra mappar i Emil-mappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilnordlander75

Ja jag kan öppna andra mappar i emil mappen men det sa att jag inte hade behörighet så klickade jag på försök igen så gick det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Emilnordlander75 säger:

Ja jag kan öppna andra mappar i emil mappen men det sa att jag inte hade behörighet så klickade jag på försök igen så gick det

Bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilnordlander75

Löste de angav standard värden men åter till softwaredistrubution kan jag ta bort den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Emilnordlander75 säger:

Löste de angav standard värden men åter till softwaredistrubution kan jag ta bort den?

Förstår inte det med standardvärden.

 

Jag tycker att man ska flytta innehållet i softwaredistribution och testa att allt fungerar (Windows och Windows Update) innan man tar bort de flyttade filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilnordlander75

Okej vart ska jag flytta dom? Ska jag klippa ut mappen då och klistra in den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Emilnordlander75 säger:Okej vart ska jag flytta dom? Ska jag klippa ut mappen då och klistra in den?

Du kan skapa en ny mapp i någon av mapparna i emil-mappen. Du får bara röra filerna inuti softwaresistribution-mappen, själva den  mappen ska vara kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se http://www.thewindowsclub.com/software-distribution-folder-in-windows

Tillförlitlig sida med bra beskrivning om hur man gör.

 

När jag läste där började jag fundera över storleken på din Software Distribution-mapp och kom på att det kanske är den stora höstuppdatering (Creators Fall Update) som är på gång i din dator.

 

Starta Windows Update och kolla dels vad för uppdateringar (KB-nummer) som den vill installera och vad som har misslyckats enligt uppdateringshistoriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...