Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny iMac med konstigt ljud


iPelle

Rekommendera Poster

Hej. Det skulle inte förvåna mig att ni som är PC människor är bättre på att lösa problemet med konstigt "Blånkljud" på nyinköpt iMac 21,5 tum i5 FusionDrive med 8 GB Ramminne med Retinaskärm.

 

Jag är rätt bra på iMacs efter att haft två innan. På fabriken har man som default lagt skärmen i viloläge efter 12 minuter vilket jag fortsatte med på nya iMac:en.

 

Det nya är att efter att skärmen gått i vila dyker det upp ett högt "Blånkljud" som är ett systemljud som inte går att ändra på och som försvinner efter någon sekund. Detta missljud hade jag aldrig haft på mina andra iMac:s.

Jag ringde Apple Supportern där jag fick prata med självaste Senior Advicern (han som är proffs på Macdatorer) Jag hade honom i luren i i,5 timme där han  gick in på min dator så han såg allt vi gjorde. Vi gjorde allt kändes det som Alt+Cmd+R+P och Alt+Cmd+R men "Blånkljudet" försvann inte. (Det uppstår bara när datorn går i vila)

Jag misstänker att Fusion Drive är boven eftersom  den disken inte fanns på de andra iMac:s. Man lovade att komma tillbaks när dom tittat färdigt på problemet, men det har nu gått 2 veckor och ingen har hört av sig.

 

Har någon här på forumet någon lösning på problemet.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi löste problemet. Apple återtar köpet. Eftersom transport ingår i köpet av ny iMac köpte jag en iMac med SSD disk och 16 GB Ram och betalar mellanskillnaden  på 5500:- så när budfirman kommer med den nya datorn tar han med sig den med "Blånkljudet"

 

Tack.

 

 

Skärmavbild_2018-03-03_kl__14_59_59.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Hi, faced exact same issue with my iMac, thou the previous is working fine. This one was creating the exact same noise and taking a while more to get off. Thou the problem got okay once I reinstalled the PC (iMac). I feel that issue might hunt me again. Any permanent solution you have?

Regards,

Smith

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...