Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Högtalare till PC


Torparen

Rekommendera Poster

Önskar ansluta en liten bordshögtalare till min bärbara PC. Behöver jag en förstärkare, så fall finns det bordshögtalare med inbyggd förstärkare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns högtalare med inbyggd förstärkare, även små. En bra indikation på att dom har inbyggd förstärkare är att dom kräver extra strömförsörjning. Finns varianter med både USB och ström ifrån väggen.

 

Så om du sneglar i din favoritbutik börja med att kolla på högtalare som har strömförsörjning så kommer du säkert hitta rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Om du bor i närheten av en Alina system butik så prata med dom så kan dom garanterat ge tips.

Eller knalla ned på lokala Kjell och Company butiken och dom brukar också vara hjälpsamma och kan ge tips.

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/hogtalare/datorhogtalare

- På Kjell brukar man om man säger till i kassan att få ta hem och prova på öppet köp.

 

Annars gå till vilken som helst datorbutik som föreslagits ovan.

Du vill väl ha ett stereosystem eftersom datorn lär väl ha inbyggd stereoljudkort och det finns högtalarsystem som ansluts till datorn med 3,5mm stereoplugg eller trådlöst via Bluetooth (eller om man är ute efter extremt ljud ett S/PDIF TOSLINK-anslutning som bara finns på vissa typer av datorljudkort), beroende på vilket du föredrar.
Men dom flesta kräver nån typ av extern spänning (eller intern batteridriven för portabla) för att driva den inbyggda förstärkaren.

 

Och dessa högtalare har i regel egen volymratt och har man dessa lämpligt placerade bredvid datorn så är det bästa att använda den volymkontrollen och då har jag upptäckt på mitt system att bästa ljudet får jag om  man ställer in datorns volymkontroll till c:a 80-90%. Men det går naturligtvis att grundinställa volymkontrollen på högtalarna och enbart använda sig av datorns inbyggda volymkontroll och många tangentbord har ju ljudvolym-knappar direkt på detta också.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...