Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook.com


Rocky.1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Kan någon tala om hur jag blir av med reklamen som helt plötsligt poppar upp i inkorgen i Outlook.com?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du får spammejl eller något annat?

När det gäller spam så finns det flera sätt som ens mejladress kan komma i orätta händer, t ex att man råkar skriva in sin mejladress på en webbsida, att någon man känner får sitt mejlkonto hackat, eller att man har registrerat sig med mejladressen på en webbplats som blivit hackad. Omöjligt att veta vad som hänt i just ditt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Rocky.1 ännu inte svarat på Cecilias och mitt inlägg vet vi ju inte om det är spammejl eller reklamrutor på högersidan han menar. I alla fall så var det det sistnämnda jag skrev om.

 

 Jag har inte betalat för någon Ad-Free Outlook.com och vet inte om det är tack vare hostsfilen jag ändå inte får någon reklam. Att installera en hostsfil kostar inget så om du vill kan du ju prova med det, Rocky.1, om det skulle vara högersidereklam det rör sig om.  Den reklamfria tjänsten kostar inte heller speciellt mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det är reklamrutor under övrigt i inkorgen. Jag prövade installera hostfilen, men tyvärr är min Engelska dålig, så jag har nog inte installerat den rätt, då jag fortfarande får annonser i inkorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ta en skärmbild, t ex med Skärmklippverktyget, och bifoga så att vi får se hur det ser ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nu råkar det vara Microsoft, men det är även ren reklam.

 

 

Outlook reklam.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju inte heller några reklamrutor på högersidan! Det ser precis likadant ut hos dig som hos mig: "Det verkar som att du använder reklamblockering...". Förmodligen är det ditt AdblockPlus som är orsaken till det. Den reklam du får den får jag också men kanske inte från samma företag som dig, förutom Microsoft då. Jag får erbjudanden från Dustin och Kjell&Co vilket beror på att jag tackat ja till det. Om du inte vill ha mer reklam från vissa företag är det väl bara att anmäla detta till dessa. Det brukar alltid finnas en möjlighet att göra detta. Se vad som står hos mig ovanför det senaste erbjudandet från Dustin!

5a9fdb4c17f85_Avslutaprenumeration.thumb.png.f9d53a79a2e314541c3e7812dc15a16e.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det  är inte högersidan jag talar om, utan reklamen under övrigt, vilket jag hänvisat till tidigare.

 

5a9ff8ad0c723_ReklamMicrosoft.PNG.c27876ff1a00c2d0d4fd18571f5d109d.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog hoppas på att annonsblockeringstillägget kommer med en uppdatering som kan blockera den annonsen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm. Jag är rädd för att hostsfilen inte kommer att ta bort annonserna i Övrigt för dig. Det är nämligen så att jag inte har någon annonsblockerare i Internet Explorer. Där är inte högerspalten tom i Outlook.com och där får också jag annonser under Övrigt.

5aa02cda839bc_OutlookE-postiIE.thumb.png.cab9e80d37068fb041395439e199160c.png

 

(I IE ser jag dock ingen reklam i Eforum tack vare hostsfilen.) I Google Chrome har jag AdblockPlus och när jag kommer till min inkorg i Outlook.com är högerspalten tom och inga annonser finns under Övrigt. Därför tycker jag det är konstigt att du har annonser trots att du använder ABP. Vilken webbläsare använder du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Chrome. Jag tror det  är Microsoft som är inne och petar med sina klåfingriga händer, för nu får jag bara annonser från dem, med ett evigt tjatande om att uppgradera till premium. Snart går det inte att använda Outlook.com

p.g.a att Microsoft är inne och gör ändringar som enbart försämrar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft har väl tagit efter Googles Gmail för det har förekommit liknande frågor gällande den tjänsten. Det kostar att driva en mejltjänst och på något sätt ska pengarna in och det gäller oavsett företag. Tyvärr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...