Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dela skärm Skype utgråat?


Mikael63

Rekommendera Poster

Fungerar det inte att dela skärm om den ena parten har Skype för företag och den andra har "vanliga" Skype?

I min Skype för företag är knappen utgråad, i "vanliga" Skype verkar inte ens valet finnas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder Skype för företag, kan det bero på att du använder en företags-pc ansluten till ett företags nätverk? Och då har kanske företaget spärrat möjligheten att dela skärm med folk utanför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min vanliga Skype finns det ett menyval Ring upp - Skärmdelning och när jag valde det fick jag ett meddelande om att det bara går om ett samtal pågår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, .M säger:

Om du använder Skype för företag, kan det bero på att du använder en företags-pc ansluten till ett företags nätverk? Och då har kanske företaget spärrat möjligheten att dela skärm med folk utanför?

Ja, jag använder Skype för företag och loggar in "mot företaget" men spärr, nja, jag har en till extern kontakt och för denne är inte knappen för skärmdelning utgråat.

Tillägg: denne externa kontakt använder också Skype för företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Cecilia säger:

I min vanliga Skype finns det ett menyval Ring upp - Skärmdelning och när jag valde det fick jag ett meddelande om att det bara går om ett samtal pågår.

Ja, jag installerade "vanliga" Skype också och då gick det att dela skärm, under ett samtal.

Lite knepigt att detta inte framgår av hjälpsidorna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...