Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mikael63

Dela skärm Skype utgråat?

Rekommendera Poster

Fungerar det inte att dela skärm om den ena parten har Skype för företag och den andra har "vanliga" Skype?

I min Skype för företag är knappen utgråad, i "vanliga" Skype verkar inte ens valet finnas...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du använder Skype för företag, kan det bero på att du använder en företags-pc ansluten till ett företags nätverk? Och då har kanske företaget spärrat möjligheten att dela skärm med folk utanför?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I min vanliga Skype finns det ett menyval Ring upp - Skärmdelning och när jag valde det fick jag ett meddelande om att det bara går om ett samtal pågår.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, .M säger:

Om du använder Skype för företag, kan det bero på att du använder en företags-pc ansluten till ett företags nätverk? Och då har kanske företaget spärrat möjligheten att dela skärm med folk utanför?

Ja, jag använder Skype för företag och loggar in "mot företaget" men spärr, nja, jag har en till extern kontakt och för denne är inte knappen för skärmdelning utgråat.

Tillägg: denne externa kontakt använder också Skype för företag.

Redigerad av Mikael63

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Cecilia säger:

I min vanliga Skype finns det ett menyval Ring upp - Skärmdelning och när jag valde det fick jag ett meddelande om att det bara går om ett samtal pågår.

Ja, jag installerade "vanliga" Skype också och då gick det att dela skärm, under ett samtal.

Lite knepigt att detta inte framgår av hjälpsidorna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...