Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ominstallation av W7 32/64


5DatorBytt

Rekommendera Poster

Hej på Er

Jag hade en SSD hårddisk som började sega ner datorn så det var bara att säkerhetskopiera med en gång.

 

Till frågan: Jag bytte SSD Disk och installerade om W 7 med den produktnyckel som jag använt tidigare, men nu godkände inte Wind. den. Är det ett sätt för Microsoft att få oss att köpa ny program. Programmet är inköpt av mej på ett korrekt sätt för ungefär 7 år sen.

Efter några omstarter så fick jag omkring 80 uppdateringar, kommer säkerhetsprogram att funka som det ska. (Defender)

Avancerade drivrutinerna som följde med min Brother skrivaren gick inte heller att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Märkligt att inte produktnyckeln fungerar, är du alldeles säker på att du matat in korrekt?

Tex. så kan ibland siffran 5 och bokstaven S lätt förväxlas om produktnyckeln är tryckt på skivomslaget.

 

Microsoft säkerhetsprogram eller Antivirusprogram kommer att fungera även om det inte är helt optimalt, det finns bättre gratis(?) alternativ och där kan du säkert få tips av andra på forumet.

 

Ang. skrivardrivrutiner så gå in på Brothers supportsida och hämta hem senaste program och drivrutiner för just din modell och operativsystem: http://support.brother.com/g/b/countrytop.aspx?c=se&lang=sv

Ha skrivaren urkopplad och starta om datorn, sedan vid installation av drivrutin ansluter du denna och koppla på den först vid uppmaning av installationsprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Tack för svaret. Prod.nyckeln är korrekt inmatad så det är lugnt där.

Angående skrivaren så löste det sej vid en omstart.

Åter till W7. Kan man gå in i efterhand och kolla Prod.nyckeln som är inslagen?

 

Mvh Bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ett tag sedan jag installerade Win 7 men koppla bort dator från internet. Starta datorn och klicka på Aktivera. När Windows inte hittar någon internetanslutning, vill jag minnas att man blir uppmanad att ringa ett nummer och aktivera den vägen. Det är möjligt att det har ändrats, men prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...