Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Smartphoneproblem


Stevert Aspeborn

Rekommendera Poster

Från vilken leverantör, dvs var har du din epost, vilken app använder du?

är det spam/reklam eller annat du vill bli av med?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I de flesta epostprogram finns en funktion i inställningar där man kan ställa in blockering. Kan fungera olika beroende på leverantör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stevert Aspeborn

Hej och tack för snabb respons.

 

Jag har Telia. 

Beträffande App, så vet jag inte vad den heter, men den fanns med i telefonen, som är en Samsung. Om jag skall försöka beskriva appens utseende så är botten röd, och på denna finns ett upp-och-nedvänt "L" och inuti det tecknet, ytterligare ett tecken. Är detta begripligt?

 

Det är reklam som sköljer in helt ohämmat. Med tanke på mängden kan det kanske även vara spam. Saknar uppfattning.

 

Stevert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sig är detta inte ett problem i appen utan snarare i tjänstens filter för spam exempelvis.

 

Antingen markerar du det som spam och låter Telia lära sig att det är spam eller, om det är "legitima" mail som du inte kan avanmäla dig från kan du sätta upp regler för att skicka till speciell mapp, markera som lästa eller radera direkt.

Det görs enklast om du loggar in på ditt konto via webben, på en dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Samsungs epost app, röd med ett kuvert inte ett upp ovh nedvänt L. :P Jag har den också men använder den inte.

 

Jag har hämtat Bluemail från Playstore, med den kan man enkelt blockera epost adresser. Prova med den om inte du får till det på det sättet som Monshi har förklarat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stevert Aspeborn

Hej,

 

jag valde att gå in på Telia Web Mail och åtgärdade därifrån. Tycks fungera. Skulle problemet återuppstå kommer jag att välja något av de andra två förslagen jag fått tips om.

 

Med detta kan vi säga "case closed".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...