Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera skrivare


Mållgan

Rekommendera Poster

Jag har en Canonskrivare med en installationsCD på vilken installationsfilerna finns, bl a en setup-fil. Kan alla filerna på skivan kopieras till ett USB-minne (till en skapad mapp där) som sedan används för installationen på en laptop,  som saknar CD-enhet,  genom att dubbelklicka på setup-filen, som nu finns på USB-minnet? Om svaret är ja; måste USB-minnet vara tomt i övrigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ja det är inga problem med detta,

Men, (jag har också Canon) och detta är viktigt:

 

Du skall ha skrivaren urkopplad innan du installerar.

Dvs, ur med skivarkabeln, kör setpup filen och följ instruktionerna, på uppmaning kopplar du in skrivaren och avslutar drivrutin-installationen.

Sedan startar du om datorn  och kör programinstallationen för skanner och övrigt.

Mvh :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bockar och tackar! Då kopierar jag filerna från CD-skivan till en mapp på ett USB-minne som redan innehåller andra mappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är ju att du går in på Canons supportsida och hämtar senaste skrivardrivrutiner och s/w, men det fungerar naturligtvis med det du har också., bara ett tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men drivrutinerna på Canons supportsida innehåller väl inte intallationsfilerna där man som steg ett i installationen väljer om man vill installera skrivaren med anslutning till ett trådlöst nätverk eller USB-anslutet till datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla program och drivrutiner finns på Canons support sida, men man måste installera dessa olika program och drivrutiner separat (speciellt om det är en multifunktionsskrivare med skanner), så det bästa är att du laddar hem en åt gången så du håller i sär vad som är vad, för filnamnen på dessa kan lätt göra en brydd..

Börja med skivardrivrutinen (.exe setupfil) och det är för bara denna som skrivaren skall vara urkopplad innan och anslutas och slås på först vid uppmaning av installationsprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...