Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Outlook kalender


Arwen

Rekommendera Poster

Hej,

har bokat ett möte i ett konferensrum som jag inte lyckas ta bort bokningen på då den är synlig för alla (vill att den är osynlig dock bokat rum). Jag har tagit bort den från min kalender, men den försvinner inte från den gemensamma konferensrums kalendern. Det är ett möte som redan ägt rum (dvs passerat). Kan det vara en anledning till att den inte går att ta bort?

 

Hur får jag bort den? Får felmeddelandet "You don't have appropriate permission to perform this operation" när jag försöker ta bort den från rumskalendern.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste rummet vara bokat om mötet redan har varit?

Enklast vore väl annars att ta bort rummet från din mötesinbjudan, då borde rumsbokningen cancelleras. Dock lite osäker på hur det fungerar i det förflutna...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rummet bokades innan mötet ägde rum :-) däremot vill jag ta bort bokningen efter att mötet ägt rum. Jag har tagit bort mötesinbjudan från min kalender och i normala fall borde det bli som du säger att det cancelleras i rumsbokningen också, men det är det som är problemet. Det tas inte bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då får du vända dig till den systemadministratör som sköter Exchange (eller vad det nu är för rumskalendersystem ni har).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...