-
Liknande Innehåll
-
Av Hanssnah
Hej och god fortsättning! Efter uppgradering av W10 är WiFi borta. Har kommit fram till att det är ett vanligt problem men klarar inte att lösa det... Tacksam för hjälp!
-
Av Kalle Dator1
Hej !
Jag har upptäckt och besvärats av, varje gång jag sätter på datorn och tittar på t ex SVT Play så är det väldigt ryckigt och talet, tillika med rörelserna på de som talar, hackar och ser väldigt konstigt ut och låter bedrövligt.
Man kan ju tänka sig att det är sändningen (ComHem) som hackar, men när jag tittar på indikeringslampan för processorn så blinkar den i ett kör, även när jag inte kör något särskilt program.
För jag muspekaren över bildskärmen så hackar den fram likadant, alltså ingen jämn lunk utan det ser ut precis som den bildmässiga hackningen, liksom att pekaren fastnar och hoppar ifatt....
Om jag skulle börja med att felet ligger i datorn, vad ska jag i första hand kika på, för att kolla vad datorn har för sig i stället för att betjäna det som jag vill att den ska utföra klanderfritt ?
Ska tillägga att samma fel syns på flera av mina datorer, så det är inte enbart i en !
Likaså gäller programfördärvet samtliga webbläsare (Edge, Firefox, GoogleChrome.... )
Kan också se något liknande med själva TV-sändningen på en TV-apparat, att t ex ljudet är osynkront med läpprörelserna, att bilderna hackar o s v, så det är svårt avgöra var felet egentligen kan ligga. Ofta kan man åtgärda just detta med att skifta från HD till vanlig mottagning
TV.n ligger ju inte via routern som datorerna gör, men gemensamt matas allt från ComHem
M v h
/Kalle
-
Av Kalle Dator1
Hej !
Varför har det blivit skillnad mellan de olika webbläsarna vad avser färgen på t ex min hemsida (http://karlerik39.no-ip.org) ?
När jag använder Google Chrome som webbläsare, kommer den ordinarie bakrundsfärgen fram på sidan, medan på samtliga de andra webbläsarna (Edge, Internet Explorer, Firefox) blir webbsidan helt färglös (vit)- förutom bilderna , som har sin ursprungsfärg...
Jag kan inte erinra mig att det har sett ut så här tidigare, även om jag i o f s inte har kollat att jämföra mellan webbläsarna....
-
Av kahc
Hej,
När jag loggar in på edge kommer info upp på thai. Hur ändrar jag språk(till svenska)
-
Av AnnaK
Hej,
Har fått oönskade popups i edge från forumfiles.com med blandat innehåll (sexuella tjänster, att jag behöver nytt virusprogram etc).
Hur kan jag stoppa popupsen och hur kan jag söka i datorn för att rensa?
Sökte med hjälp av adwcleaner_8.0.4 men får bara upp två förslag under dashborad, dessa gäller Dell.
Bör inställningen gällande Windows defender SmartScreen vara påslagen?
Tack på förhand!
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Senior Systemutvecklare till Hjärt-Lungfonden, StockholmStockholm (Län)
- Datacenter Facility managerStockholm (Län)
- Software Test Engineer – Be a part of DeLaval´s continuing successTumba, Botkyrka
- Riksdagsförvaltningen söker en enhetschef till it-avdelningenStockholm (Län)
- Javautvecklare till Informations- och StödtjänsterSverige
- Senior Systemutvecklare till Hjärt-Lungfonden, Stockholm