Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hemsida - bakgrund som passar de flesta skärmar utan scroll


candysailer

Rekommendera Poster

jag skulle vilja veta vilket format på bakgrund som är bäst utan att behöva scrolla sidled eller upp och ned och som ser bra ut på de flesta skärmar? 

m.v.h candy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så kan du använda CSS för att undvika scroll i någon riktning.

 

För det andra så går det inte att svara på vad "de flesta skärmar" innebär för din hemsida, eftersom vi inte vet vad majoriteten av dina användare kör med. Beror på om du primärt vill tillgodose mobila användare eller stationära.

 

För det tredje så kan du ju även ha flera format och servera det som bäst passar användarens skärm, men då blir det mer jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, ChromaWoods säger:

För det första så kan du använda CSS för att undvika scroll i någon riktning.

 

För det andra så går det inte att svara på vad "de flesta skärmar" innebär för din hemsida, eftersom vi inte vet vad majoriteten av dina användare kör med. Beror på om du primärt vill tillgodose mobila användare eller stationära.

 

För det tredje så kan du ju även ha flera format och servera det som bäst passar användarens skärm, men då blir det mer jobb.

Tänkte först och främst på pc.

vad är vanligast format ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta skärmar klarar väl av Full-HD, men det är ju inte alltid som man har maximerade fönster. Själv brukar jag ha två fönster bredvid varandra, så jag är glad att nästan alla webbsidor numera anpassar sig till den aktuella fönsterbredden (som den här sidan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...