Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsam laddning av Eforum


Monshi
 Share

Rekommendera Poster

På 2018-11-06 på 11:20, skrev felix:

Hej @Flyfisherman 

Jag kollade lite snabbt och det ser ut som att flödet kollar 365 dagar tillbaka i tiden vilket kanske gör att det tar så lång tid att ladda sidan.

Om det fungerar att ändra till tex 30 dagar kanske den laddar lite snabbare?

 

https://eforum.idg.se/discover/52/?&stream_date_type=relative&stream_date_relative_days=30

 

Hej, det står redan 30-dagar i https://eforum.idg.se/discover/52/#

Men prova att ställa in exakt så i  'Mina Bevakningar' såsom jag visar?

 

1269383643_Minabevkningartid_1.thumb.PNG.306347c175d4b628e178eb11d2af71c4.PNG

 

Spelar ingen som helst roll om jag ändar alla alternativen från och till:

image.png.25304d672624dce635f5d34806d5d5d9.png

 

Ps. 30 dagar är inget självvalt utan det kom upp nu när jag kontrollerade på begäran: alltså jag har satt detta till "När som helst" och får olika visningar om hur detta är satt från gång till gång?

 

Ett exempel: jag har ett antal olästa inlägg i listan och när jag kollade så står det 30-dagar, men när jag sedermera läst alla olästa inlägg och laddar om 'Mina Bevakningar' så har värdet ändrats till det jag från början satt.
Alltså: "När som helst" och vilket det skall vara.

 

Men även provat med 29-dagars gräns - och denna går inte ens att ändra! Finns ingen Ok knapp eller annat som skall bekräfta ändringen.

 

image.png.9317c4e01eccaabdbfde449827055cd4.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Hej, det står redan 30-dagar

Hur blir det om du ändrar till 7 dagar som jag gjorde?

 

8 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Men även provat med 29-dagars gräns - och denna går inte ens att ändra! Finns ingen Ok knapp eller annat som skall bekräfta ändringen.

Behövs ingen bekräftelse utan det blir det som står i rutan. Precis som man inte behöver klicka på Verkställ eller OK i Inställningar-appen som man behövde göra i Kontrollpanelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir bara märkligare: nu när jag kollar så står det per automatik 7-dagar och inga olästa i listan?

Jag har alltså inte ändrat nåt sedan 29 jag skrev, men jag skall testa 29 igen i 'Specifikt antal dagar'...

Japp - nu laddas sidan om på c:a 2 sek liksom övriga!

 

Men om jag går tillbaks och väljer Tidsperiod 'När som helst' så blir det 14-16 sek. igen.

Ok. Jag testar med 'Specifikt antal dagar' med början från 7 (som fungerar) och ökar till 99, sedan 100, sedan 199 etc. och får se var det slutar fungera.
 7ok, 99ok, 100 ok,  199 Ej ok.  backar 150 Ej ok,  149 Ej ok,

Övre gränsen verkar gå vid 147ok - ja just nu i varje fall. Visst det lät mycket, men åtminstone 30-dagar borde man kunna ha?

Och varför fungerade det inte innan då med lägre antal dagar?

Men vi kör på 147 och så får vi se.

 

?

Men är detta lösningen och vad betyder denna "tidsgräns egentligen"?

Ps. det vore intressant om någon annan kunde testa att ändra., men kom ihåg att spara mellan varje ändring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, skrev Flyfisherman:

vad betyder denna "tidsgräns egentligen"?

Att du kan klicka på "Ladda in mer innehåll" nära botten av sidan och få in upp till de antal dagar du valt. Vill du verkligen kolla allt nytt innehåll i Eforum under de senaste 147 dagarna?

Du är ju här varje vecka så det borde väl räcka med betydligt kortare tid.

 

Som sagt jag ändrade från "När som helst" (vilket alltså är hela Eforum) till 7 dagar och gick då från mycket lång tid till kort tid vid omladdning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev Cecilia:

Att du kan klicka på "Ladda in mer innehåll" nära botten av sidan och få in upp till de antal dagar du valt. Vill du verkligen kolla allt nytt innehåll i Eforum under de senaste 147 dagarna?

Du är ju här varje vecka så det borde väl räcka med betydligt kortare tid.

 

Som sagt jag ändrade från "När som helst" (vilket alltså är hela Eforum) till 7 dagar och gick då från mycket lång tid till kort tid vid omladdning.

Nej det har jag inte sagt. Däremot har jag testat med vad övre gränsen ligger och den verkar vara 147 och därmed får den vara så. Orkar inte med att stöka mer med detta.

7 är för lite, men 14-21 kan verka lagom tex. om man skulle resa bort på semester eller annat.

Dessutom är det först nu jag verkligen fått reda på vad detta betyder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Flyfisherman

Japp då var det dags igen.
Har varit så här nu några dagar men kan tyvärr inte säga exakt när det började.

 

Men efter en kontroll och där jag tidigare satt 147 kan det stämma.

image.png.03ef0a2a505988f45a39161e18c75aae.png

 

Jag satte 0 och sparade => då laddas det om på stuberten.

Men så fort jag ändrar tillbaks för noll kan jag inte ha, så blir det per omgående problem med laddtiderna igen.

Nu satte jag 100 som test och det verkar fungera.

 

Visst även 100 kan verka onödigt högt, men det får vara så tills nästa gång.

 

Men jag blir mest brydd över vad som skall ske efter hundra dagar, eftersom något tydligen skett efter 147 dagar nyligen och vad beror det på?

Om man hela tiden måste sänka på värdet hamnar man ju till sist på noll, eller allt under femton - viket inte är acceptabelt.

Nåja, vi får se tiden an.

Mvh ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 7 dagar och det räcker bra för mig, inget som ändras av sig själv heller. Nu är ju du inte inne lika ofta som jag är det men 15 dagar borde väl räcka även för dig nu när du brukar vara inne på helgerna?

Tänker du någonsin bläddra dig igenom in alla inlägg som har skett under 100 dagar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...