Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Aja

LÖST Outlook-problem efter installation av iCloud

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en dator med Windows 10 i vilken jag tog mig för att installera iCloud. Under installationsprocessen ombads jag stänga av Outlook vilket jag gjorde. Startade om datorn och därefter gick det inte att få igång Outlook. Det kommer upp en inloggningsruta med servernamn: p20-imap.mail.me.com, användarnamn gbrattberg och ett lösenord som inte syns i klartext. Jag känner inte igen det servernamnet och har ingen aning om vad det är för kontouppgifter som efterfrågas. Jag har klickat på OK med befintliga uppgifter utan att komma vidare och jag har testat att klicka på avbryt men kommer inte heller då vidare.

 

Då avinstallerade jag iCloud och körde reparation av Officeprogrammets Outlook, men problemet kvarstod. Då avinstallerade jag officeprogrammet och installerade om det och startade om datorn men problem kvarstår.  Jag kommer inte in i Outlook utan att komma förbi denna inloggningsruta med ett konto jag inte alls känner igen. vad hör p20-imap.mail.me.com till för kontotyp?? Jag har försökt google på det men hittar ingen förklaring.

 

Tacksam för tips om hur jag ska få outlook att fungera igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

mail.me.com  är där servrarna till iCloud-mejl ligger: https://support.apple.com/sv-se/HT202304

Det låter som att du har skaffat ett iCloud-konto och Outlook har konfigurerats med kontot och behöver nu lösenordet för att kunna hämta de mejl som hör till kontot. På ovanstående länkade sida finns en länk till hur man skapar det appspecifika lösenord som behövs.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt snabba svar.

 

Precis när jag fick ditt svar hade jag kommit på att det är servern för icloudkontot det handlar om. Problemet var att lösenordet jag har för iClound inte funkade. Jag provade med Apple-ID användarnamn och lösenord i stället och de funkade inte heller. Så provade jag för minst 10:e gången att klicka på Avbryt och då öppnades Outlook. Halleluja!

 

iCloudkontot hade mycket riktigt lagt in sig självt i Outlook och det har jag nu tagit bort så nu ska allt vara okay igen hoppas jag.

 

Jag har en iPad mest för att jag undervisar på surfplattor men själv är jag en androidmänniska. Det är alltid problem tycker jag när man ska få Apple-produkter att jobba med Windows datorn. Anledningen att jag installerade iCloud i datorn var för att jag skulle undersöka möjligheten att föra över bilder mellan dator och iPad åt en SeniorNet-medlem som behövde hjälp  ;-(

 

Hälsningar

Gunilla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår  mig inte på Apples konstigheter - försökte ändra lösenord på icloud-kontot utan att lyckas och försökte även skapa nytt icloudkonto utan att lyckas. Till sist kom jag in i Outlook utan att ha loggat in på kontot. Jag nöjer mig med det och lämnar Apple därhän. Använder hellre Google Drive än iCloud. Det funkar ju både i datorn och på iPAD utan problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×