Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

System Event Notification Event ansluts ej


Mållgan

Rekommendera Poster

Min strulande Windows 7-laptop har tickat på bra nu någon månad men igår kväll dök den blå elaka pärmen upp men besked att datorn måste starta om och innan jag hann läsa  innehållet vidare startade datorn om. Efter omstarten dök en ruta upp med informationen "Det gick inte att ansluta till System Event Notification Service". Jag noterade att därefter att alla systemåterställningspunkter hade försvunnit, varför jag skapade en ny. I övrigt startade datorn OK och fungerar som den ska, hittills är det väl bäst att tillägga.Vad kan ha hänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har i kommandoprompten nu kört kommandot

 

netsh winsock reset

 

så får jag se om något elakt händer igen framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi ser ju många strulande datorer här så lite svårt att komma ihåg vad du skrev om för problem förut. Var det den datorn som misstänktes ha en dålig hårddisk?

För det kan ju leda till att systemåterställningspunkter försvinner och att Windows-tjänster blir skadade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är datorn i vilken den trådlösa nätverksanslutningen försvinner vid varje månatlig Windows update på ca 200 MB per tillfälle. Därför uppdaterar jag nu inte med dessa månatliga uppdateringarna, vilket förstås inte är idealiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, det var ju en helt annat sak det. Jag var lite undrade till hur du hade tänkt att en återställning av nätverksprotokollen skulle kunna hjälpa mot att systemåterställningspunkter försvinner eller problem med en loggbokstjänst men det förklarar ju saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...