Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gamla mailadresser!


Laso

Rekommendera Poster

För er som har gamla Algonet och Utfors mailadresser så har jag fått reda på från deras nuvarande ägare, Glocalnet, att dessa två mail-adresser kommer att avaktiveras och helt tas bort/skrotas den sista denna månad, alltså den 28/2, dom som har någon av dessa, kan redan ha råkat ut för att ens mailadress inte längre fungerar, man kan inte hämta hem eller skicka mail.

 

Men har man en aktuell bostadsadress eller mobilnr kopplad till ens konto, kan man få hemskickad eller få via sms en aktiveringskod, så att man kan ta hem dom mail som eventuellt ligger på servern och väntar. Men detta får man fixa själv, genom att ringa Glocalnets kundservice, 0775 - 75 75 75

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst nyhetsroboten själv, men det gäller alltså även den gamla Utfors-mailen, råkade själv utför detta att få min algonet-mail blockerad, och ringde tidigare Glocalnets support, som bekräftade det jag skrivit, sista officiella datumet är 28/2, men har man tur och fått igång mailen, kan man få någon extra dag, beroende på hur mycket aktivitet det är på dom aktuella servrarna, enligt killen i supporten, men max ett dygn extra sa killen. Finns även en Utfors-mail i familjen, ringde redan igår och fick bekräftad.

 

Det hade tydligen ingen betydelse heller om man var kund eller inte kund hos Glocalnet, bägge släckt/tas bort helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag upptäckte detta tidigare i veckan och tycker det är beklagligt. Har ju haft samma e-post adress (Algonet) sedan 1995.

Jag har inte förlorat några email från servern pga. av detta, men det kan vara att jag missat mejlutskick från sajter som fortfarande har min gamla e-postadress registrerad tex. E-forum med flera andra och detsamma gäller vänner och bekanta där jag ännu inte hunnit med att meddela ny e-postadress.

 

Får väl bli att välja mellan Hotmail, Gmail (som jag också har) eller en Bahnhof e-postadress som huvud-mejladress och jag lutar åt Bahnhof eftersom e-postservern ligger i Sverige och dessutom klarar både POP3 och IMAP för ingående samt SMTP för utgående.

Sedan får jag ta itu med att ända min privata information på ett mycket stort antal sajter samt skicka mail till ett ännu större antal privata med ny e-postadress.

:wacko:

 

Enda fördelen just nu är att inga spammail på nya adressen till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag själv har någon Algonet- eller Utforsadress, Laso men jag tycker det var bra att du påpekade nedläggningen för de berörda, t ex Jodie, som jag minns hade en Utforsadress.  Men visst är det trist med dessa nedläggningar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...