Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spring Creators Update


vertpre

Rekommendera Poster

Förlåt, länken var bara för information. Dessutom går ju det svaret ut på att göra partitionen synlig (unhide) och din är ju redan synlig.

 

I det här läget skulle jag föreslå att du och Dixi väntar ett par dagar för då bör det gå bättre att se om det är ett allmänt problem och i så fall hur man döljer partitionen på ett bra sätt. Om du vill ha mer hjälp efter det föreslår jag att du (eller Dixi) startar en ny tråd för det var nog inte vertpres tanke att alla problem som dyker upp i samband med uppdateringen ska samlas i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det fungerade! Diskbokstaven F är nu borta!

Disken syns nu inte i Utforskaren, men finns kvar i Diskhanteringen!

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Läste nu på morgonen att det finns problem på en del datorer med att Chrome och en del andra program låser sig efter uppdateringen till sista Win10, men att Microsoft jobbar på detta och att förhoppningsvis kommer en lösning nästa vecka den 8 maj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

I mitt inlägg ovan https://eforum.idg.se/topic/355479-spring-creators-update/?do=findComment&comment=1699405

samt inlägget direkt under detta har jag sagt mitt ang. att ha för bråttom med att installera Windows uppgraderingar.

 

Ändå är det ingen som lyssnar och till sist står där med problem.

Varför är det så bråttom att ladda hem det senaste - återigen med en massa andra problem istället för att vänta ut en en tid? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Tom's: Microsoft Suspends Windows April Update For Some Systems With Intel SSDs

 

Microsoft drar tillbaka Windows 10 April Creators Update för vissa system som har Intel SSD och för dom som redan lyckats installera i alla fall rekommenderas att vid uppstart trycka [F8] och för att på så sätt försöka komma till en återställningsmeny och därmed återgå till ver. 1709

 

Citat

Microsoft has pushed updates to many systems with Intel SSDs already, but it advises impacted users to roll back to Windows 10 version 1709, which you can do by hitting F8 during the boot process and restoring the previous version of the operating system. 

 

 

Ps. Jag har faktisk en Intel SSD 520 och skulle troligen bli drabbad av detta  - men jag har stoppat funktionsuppgraderingar och kommer heller inte att ens fundera tanken på att installera Creators April Update och bromsar detta så länge det går.
Det tillstöter hela tiden nya problem och fixar etc. precis som vanligt. Inget nytt under solen där.

;)

 

Sedan ett tips: innan ni ger er i kast med denna uppgradering, försök i möjligaste mån att uppdatera alla drivrutiner och inte minst gäller detta grafikdrivrutinerna.

Både AMD och Nvidia har släppt helt nya grafikdrivrutiner med stöd för Windows 10 April Creators Update, men kanske inte för äldre grafikkort, men kontrollera drivrutinsstatusen innan som sagt.

Intel vet jag inte, men kör denna: Intel Driver Support Assistant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Flyfisherman

Jag kollade runt lite nyss om det kunde vara dags för uppgradering till 1803, men bl.a.

 

Computerworld Jun 27 2018: Microsoft Patch Alert: Some bugs in Win 10 (1803) fixed, others persist

Citat

This month’s patches contained a few surprises and some significant bugs, but they were largely fixed around the end of June. The big problem: Despite Microsoft’s assurances, Windows 10 1803 isn’t ready for prime time.

 

Citat

 

The bottom line

Windows 8.1 continues to hold the title as the most stable version of Windows. Hard to believe.


This month’s Office patches seem to be working, although there are many individual problems listed in the Office Fixes or Workarounds list.


Stay tuned.

 

 

Jag kör vidare med ver. 1709 ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått förvarning om att 1803 ska hämtas hem och installeras 2 ggr i två maskiner här, sedan när det bootas om, och man tror att 1803 ska installeras, har ingenting hänt, så två gånger har jag blivit blåst på konfekten, tredje gången gillt då nästa gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Flyfisherman

Behåller fortfarande 1709 tills vidare:
ComputerWorld: Jul 26 https://www.computerworld.com/article/3216425/microsoft-windows/microsoft-patch-alert-still-reeling-from-one-of-the-worst-patching-months-ever.html
 

Citat

 

The bottom line

Just about every aspect of patching this month revealed significant screw-ups. If your machine is set to automatically install new updates as soon as they’re released, you were likely stung at least once. Add to that the stunning lack of transparency and obvious documentation inconsistencies, and you have one of the worst patching months in recent memory. Let’s hope it doesn’t get worse.

I continue to recommend that you keep 1803 off your Win10 machines. The volume (and quality!) of patches doesn’t bode well

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia unpinned this ämne

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...