Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google chrome is (not responding) fryser?


Kenneon

Rekommendera Poster

Kan låta lite gnällig men...Avsikten är såklart att sälja dessa datorer 4-5 st (likadana) med det OP system som är satt i dom. Och då vill jag att dom ska fungera optimalt innan. 

 

Brukar nischa några ggr pr år att köpa billigt bättre beg. tidigare serviceavtal laptopar från diverse myndigheter eller kommuner och återställa dom eller mer sällan byta OP system i dom och kontrollera diverse fel i dom i den mån jag med nedladdade diverse appar utan extra extern utrustning :) , men det skulle ju såklart behövas en annan dator och program att felsöka allt i en annan laptop och mer kunskap i ämnena, men det är ju ganska kul iaf.

 

Sen säljer jag dom för det dubbla liksom och tjänar en extraslant :)

 

Okej, fläkten går upp och ner ganska mycket med pirriform Speccy på och tempen är på mellan 55 - 59 grader vilket är ju mycket... ska väl vara under 30 typ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, Kenneon säger:

- Nä datorerna är inte dammiga, kört dammsugare grundligt redan från början och senare.

Att använda en dammsugare inne i en dator är en stor risk för att man skadar någon elektronisk krets förr eller senare på grund av statisk elektricitet, vilket kan ge konstiga problem.

 

2 minuter sedan, Kenneon säger:

tempen är på mellan 55 - 59 grader vilket är ju mycket... ska väl vara under 30 typ?

Vid vila men det är klart att temperaturen går upp vid ansträngning men 60 grader är mycket, även om det inte är så mycket att processorn borde börja skruva ner sin hastighet än.

 

Citat

Om system informationen anger: 64x based PC är de det då?

Ja

 

Citat

ja som jag skrev innan har jag gjort tester på HDD och den är 100% perfekt. 

Det enda jag har sett nämnas i tråden är att du har kört chkdsk och det säger ju inte så mycket om statusen på hårddisken. Det bästa är hårddisktillverkarens eget testprogram.

 

Det har har nyligen (inkl. idag) varit fler som har frågor om långsamma datorer där diskaktiviteten har legat nära 100 %. I ett fall kunde man se att summan av all hårddiskaktivitet, dvs vad 100 % motsvarade i MB/s, var onormalt låg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just now, Cecilia said:

Att använda en dammsugare inne i en dator är en stor risk för att man skadar någon elektronisk krets förr eller senare på grund av statisk elektricitet, vilket kan ge konstiga problem.

Svar: Såklart är det alldriga använt dammsugare i datorn utan vid ventilationsöppningar

 

Vid vila men det är klart att temperaturen går upp vid ansträngning men 60 grader är mycket, även om det inte är så mycket att processorn borde börja skruva ner sin hastighet än.

Svar: ja men det kan ju beror på att datorn är felkonfigurerad av diverse nämnda orsaker

 

Det enda jag har sett nämnas i tråden är att du har kört chkdsk och det säger ju inte så mycket om statusen på hårddisken. Det bästa är hårddisktillverkarens eget testprogram.

Det har har nyligen (inkl. idag) varit fler som har frågor om långsamma datorer där diskaktiviteten har legat nära 100 %. I ett fall kunde man se att summan av all hårddiskaktivitet, dvs vad 100 % motsvarade i MB/s, var onormalt låg.

Svar: HDD är inget fel på så vitt jag vet, men om du vill utläsa nåt av detta så ...

ST1000LM048-2E7172
    Manufacturer    Seagate
    Heads    16
    Cylinders    121 601
    Tracks    31 008 255
    Sectors    1 953 520 065
    SATA type    SATA-III 6.0Gb/s
    Device type    Fixed
    ATA Standard    ACS3
    Serial Number    WDEWL39G
    Firmware Version Number    SDM1
    LBA Size    48-bit LBA
    Power On Count    184 times
    Power On Time    13,6 days
    Speed    5400 RPM
    Features    S.M.A.R.T., APM, NCQ
    Max. Transfer Mode    SATA III 6.0Gb/s
    Used Transfer Mode    SATA II 3.0Gb/s
    Interface    SATA
    Capacity    931 GB
    Real size    1 000 204 886 016 bytes
    RAID Type    None
        S.M.A.R.T
            Status    Good
            Temperature    42 °C
            Temperature Range    OK (less than 50 °C)
                S.M.A.R.T attributes

 

edit: Det är många ggr hdd ligger på rött 100% småspel (grafik)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Seagates Seatools och välj lång test eller något liknande. SMART-värdena är inte heller någon test.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 hours ago, Cecilia said:

Kör Seagates Seatools och välj lång test eller något liknande. SMART-värdena är inte heller någon test.

Tack för appen , men alla tester går igenom SMART TEST -pass. Fix all long -pass (dvs grönt) idag. Och denna anpassade app borde väl finna fel som inte andra program gör antar jag?

 

Men innan det igår, så lät jag datorn stå på under natten med ev internet på och då slog skärmsläckaren / strömsparläget på så kanske det orsakade att testet avbröts och denna fel kod kom. https://www.pixeltopic.com/image/dfriobvvmoeaujt/?size=full

 

Men jag har inte kört Seatool för DOS https://www.seagate.com/gb/en/support/downloads/seatools/

 

Jag vill gärna göra det men vet inte hur man får "image" till en bootbar usb. Verkar bara vara gjort för brännskiva? https://www.pixeltopic.com/image/knxoecxtpkfxn/

 

Det är ett ständigt rasslande iaf från hdd, och windows / chrome hakar upp sig i korta svep tof utan felmeddelanden och ibland kvickt med (not repsonding) etc besked

 

Om skruvarna på hdd är tex för hårt åtdragna innanför luckan, kan det avge problem ? :P

 

Om systemet var 32x bit och det är inlagt 64x bit op system så kan ju det även vara bölden till alla problem? Kan man återgå eller testa med 32bit eller krävs den en hel ominstallation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte varför det blev FAIL på testet, men skärmsläckaren borde inte kunna orsaka det. Felkoden säger ju inget om varför testet gick fel. http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/208311en?language=en_US

Stod det något vettigt på fliken Fail Info?

 

Vad blir resultatet på fliken Benchmark i HD Tune (Pro behövs inte)?

http://www.hdtune.com/

Det testar överföringshastigheten och bör ha de värden (eller bättre) som syns på bilden där. Viktigt att hårddisken inte används till annat medan testet pågår så stäng av alla program, inkl de som syns vid klockan (så långt det går).

 

1 timme sedan, Kenneon säger:

Om skruvarna på hdd är tex för hårt åtdragna innanför luckan, kan det avge problem ?

Nej

 

1 timme sedan, Kenneon säger:

Om systemet var 32x bit och det är inlagt 64x bit op system så kan ju det även vara bölden till alla problem? Kan man återgå eller testa med 32bit eller krävs den en hel ominstallation?

Om du hade en 32-bitars processor skulle inte 64-bitars Windows starta ens. Man bestämmer om man ska ha 32- eller 64-bitars Windows vid installationen, det är inget man kan ändra senare.

 

1 timme sedan, Kenneon säger:

Jag vill gärna göra det men vet inte hur man får "image" till en bootbar usb.

DOS-varianten är från 2011 så den är nog bara gjord för CD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett annat program du kan prova med, CristalDiskInfo. Får du upp några varningar med programmet bör du nog fundera på att byta disken.

 

2 timmar sedan, Kenneon säger:

Om systemet var 32x bit och det är inlagt 64x bit op system så kan ju det även vara bölden till alla problem? Kan man återgå eller testa med 32bit eller krävs den en hel ominstallation?

 

Du kan inte heller uppgradera 32 bit Windows till 64 bit Windows, om det var det du menade. Då måste det bli en hel ominstallation. Vill du testa 32 bit, behövs en ominstallation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just now, Cecilia said:

Jag vet inte varför det blev FAIL på testet, men skärmsläckaren borde inte kunna orsaka det. Felkoden säger ju inget om varför testet gick fel. http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/208311en?language=en_US

Stod det något vettigt på fliken Fail Info?

Nä bara det jag sände som bild länk :) wiev log file

Just now, Cecilia said:

 

Vad blir resultatet på fliken Benchmark i HD Tune (Pro behövs inte)?

http://www.hdtune.com/

Det testar överföringshastigheten och bör ha de värden (eller bättre) som syns på bilden där. Viktigt att hårddisken inte används till annat medan testet pågår så stäng av alla program, inkl de som syns vid klockan (så långt det går).

JA jag får göra om testen igen med seagate tool och sen ev hdtune 

Just now, Cecilia said:

Nej

 

Om du hade en 32-bitars processor skulle inte 64-bitars Windows starta ens. Man bestämmer om man ska ha 32- eller 64-bitars Windows vid installationen, det är inget man kan ändra senare.

 

DOS-varianten är från 2011 så den är nog bara gjord för CD.

Ok så det är omöjligt att köra 64 bit med ett 32 bits system utgår jag ifrån då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag iaf sålt 5 av 6 datorer (köpt billigt av myndigheter, kommun som sagt), dom förra 5 var det inga större problem med enligt min analys och genomkörare .. dvs att man ska kunna köra normal grafik, youtube, slots, stream, och miniclip.com spel till utan problem iaf ett åt gången. Iaf kollade jag lite nu när jag körde slots med nogåt snyggare grafik detta: 

 

Rats! WebGL Hit a Snag - Fix for Chrome Browser

 

Graphics Feature Status
Canvas: Hardware accelerated

CheckerImaging: Disabled
Flash: Hardware accelerated
Flash Stage3D: Hardware accelerated
Flash Stage3D Baseline profile: Hardware accelerated
Compositing: Hardware accelerated
Multiple Raster Threads: Disabled
Native GpuMemoryBuffers: Software only. Hardware acceleration disabled
Rasterization: Software only, hardware acceleration unavailable
Video Decode: Hardware accelerated
WebGL: Hardware accelerated
WebGL2: Unavailable

Problems Detected
GPU rasterization should only be enabled on NVIDIA and Intel DX11+, and AMD RX-R2 GPUs for now.: 643850
Disabled Features: gpu_rasterization
Old Intel drivers cannot reliably support D3D11/WebGL2: 363721
Disabled Features: accelerated_webgl2
Disabled Features: multiple_raster_threads

Native GpuMemoryBuffers have been disabled, either via about:flags or command line.
Disabled Features: native_gpu_memory_buffers
Checker-imaging has been disabled via finch trial or the command line.
Disabled Features: checker_imaging

 

Chrome://settings stänga av maskin acclerator funkar på "tyngre" grafik att det inte hänger sig så grafikkorten är väl kasst även för enklare webbtjänster? Men att chrome hänger sig även är inte okej, vill att det ska funka. och har tillgång till reservdelar som grafikkort etc


chrome://flags/
Återställ till alla standard värden
https://www.youtube.com/watch?v=9L6BZNz3x9o

 

plugginprogrammet har blockerats , man fattar inte varför vissa sidor" ger pusselbiten att köra denna gång " flashplayer sen när man kör står pusselbiten kvar? i högra hörnet i sökfältet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just now, vertpre said:

Det finns ett annat program du kan prova med, CristalDiskInfo. Får du upp några varningar med programmet bör du nog fundera på att byta disken.

 

 

Du kan inte heller uppgradera 32 bit Windows till 64 bit Windows, om det var det du menade. Då måste det bli en hel ominstallation. Vill du testa 32 bit, behövs en ominstallation.

dator typ x64 based PC står det iaf på systeminfo, jo ska teste det programmet ochså , tack så mycket för hjälpen alla :) skål! Snart semester igen så slipper man stå å nöta sönder se på jobbe som cnc operatör, jag skoja :P jag är svetsare men få rycka in som stålsvarvare och etsare, skärning ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-02-22 på 05:30, Cecilia säger:

Vad blir resultatet på fliken Benchmark i HD Tune (Pro behövs inte)?

http://www.hdtune.com/

Det testar överföringshastigheten och bör ha de värden (eller bättre) som syns på bilden där. Viktigt att hårddisken inte används till annat medan testet pågår så stäng av alla program, inkl de som syns vid klockan (så långt det går).

Hej

 

Med rensade cookies och cache, avstängt internet, inga program som körs öppet eller i bagrunden så blev detta resultat :)

 

HD Tune 2,55 benchmark test

https://www.pixeltopic.com/image/emeqzazkrehgtud/

 

HD Tune Pro  5,7 benchmarktest

https://www.pixeltopic.com/image/mkghwnfqbundbdx/

 

Värdena är definitivt långt under hd tune riktvärdena.

Så är HDD kass?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långt under vet jag inte precis men en del och framför allt accesstiderna (de gula prickarna) är väldigt utspridda.

Starta Resursövervakaren, ta fram diskaktivitet och kolla att inget använder hårddisken när du stängt av alla program så som du gjorde när du körde HD Tune.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-03-01 på 06:33, Cecilia säger:

Långt under vet jag inte precis men en del och framför allt accesstiderna (de gula prickarna) är väldigt utspridda.

Starta Resursövervakaren, ta fram diskaktivitet och kolla att inget använder hårddisken när du stängt av alla program så som du gjorde när du körde HD Tune.

Ja du får titta :) på disk, minne, översikt. internet va av, alla appar och bakgrund, rensat ochså med ccleaner 

 

1: Översikt https://www.pixeltopic.com/image/hxhywdfrbcielmx/?size=full

2: Disk https://www.pixeltopic.com/image/njunnshqsjxesav/?size=full

3: Minne https://www.pixeltopic.com/image/fbvjznakppepxgj/?size=full

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Kenneon säger:

Det som suger kraft är ju chrome, antimalkwar service exicutable och system på nätet, värd för ..lokal tjänts ..DCOMserver process launcher

'

Jag tror denna laptop  är helt slut, HDD, minne skuter ju höjden för ingenting. Både minne och hdd är färdiga

för skrot

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Cecilia säger:

Har du någon annan hårddisk som du kan testa med?

 puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...