Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Smart TV


nhoj

Rekommendera Poster

jag har köpt en Philips smart TV och har en router på 2.4GHz och har internet 10Mbit/s. Jag har routern på övre våningen och Smart TV på nedre.

Nu funderar jag på om jag måste byta router eller öka Internet till 100Mbit/s?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

det är så att jag har min dator och router på övre våningen. sedan har jag min nya smart tv på nedre våningen. Allt fungerar i TV förutom när jag försöker surfa då blir det så segt. Är det någon som vet hur jag ska lösa det problemet?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får du nog leva med. Använda internet på TV:n är segt. Det är likadant på min smart TV och har alltid varit så. Det är innget du göra något åt. Jag har i alla fall inte lyckats och jag har snabbare uppkoppling än du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det kan ju vara bra att kolla upp hur det trådlösa nätverket ser ut hemma hos dig. Finns det t ex grannar i närheten vars trådlösa nätverk kan störa?

Om du har en Android-mobil eller -platta kan du installera appen WiFi Analyzer och se hur det ser ut i luften när det gäller antal nätverk, kanalanvändning, signalstyrka osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tyvärr tillåter inte Apple den typen av appar i sin butik, men om det är en dator med trådlöst nätverkskort du har så finns programmet inSSIDer, även om det inte är lika lättanvänt som WiFi Analyzer. De nyare versionerna av inSSIDer är betalprogram men det ska gå att få tag på den gamla versionen (2?) som är ett gratisprogram. Med en iPhone kan du i alla fall kolla signalstyrkan i närheten av teven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...