Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Musikkassetter till datorn


Påal

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en massa musikkassetter liggande och tänkte föra över musiken till min dator (Mac OS) för att sedan bränna CD-skivor. Jag köpte en bandspelare (Plexgear) som påstods passa bra och hämtade Audacity från nätet. Nu har jag i massor av timmar prövat alla möjliga inställningar, men det enda jag får in i datorn vid uppspelning är tjutande ljud med oregelbundna mellanrum.

Vad gör jag för fel?

Synnerligen tacksam för all hjälp!

Anders

Malmö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det har jag, och ljudet som går ut från bandspelaren är helt OK. Men ljudbilden i Autocitys fönster blir spolformad och helt kompakt samtidigt som ljudet tjuter.

 

Hjälp!

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stormuffin!

 

Jag har anslutit kassettspelaren till datorn med en USB-kabel och läst instruktionerna så noga jag kan. Musiken som spelas upp i spelaren är helt OK, men det som registreras i Audacityprogrammet är bara tjut, och på skärmen ser man figurer som den här. De verkar inte ha något samband med musiken. Vad gör jag för fel?

 

Tacksam för all hjälp!

Anders i Malmö5a7878b340196_Skrmavbild2018-02-05kl_16_20_19.png.7d9a3fab2ea23c0c690e64c084348612.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka inspelningskällor har du?  Du verkar ha valt inbyggd mikrofon, men om du ansluter via usb så borde du nog ha andra alternativ att välja där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt engagemang!

I raden som börjar med Core Audio går inget att ändra förutom Mono/stereo varken Inbyggd mikrofon eller Inbyggd utgång.

Hälsningar!

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns billiga och skräddarsydda prylar för ändamålet om du googlar. Jag bifogar ingen länk för att slippa att misstänkas för reklam, men delar av teknisk information utan produktnamn går nog bra.

Lycka till.

 

 

 

 

Skärmavbild 2018-02-06 kl. 18.47.44.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...