Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Okänd enhet -enhetshanteraren?


Kenneon

Rekommendera Poster

Hej, har en fabriksåterställd laptop med win 8.1. Efter att ha installerat ca 34-40 windowsfunktioner via windows update och ha ev reparerat windows update (felsök i efterhand) så finner man i enhetshanteraren  "hdd eller annat? " som inte går att uppdatera online för den hittar inte drivisar och jag vet inte vad jag ska göra för att finna drivrutiner på datorn. Ska jag avinstallera eller inaktivera den sen stänga av datron sen starta?

 

Den här enhetens drivrutiner är inte installerade. (Kod 28)

Ingen drivrutin har valts för enhetsinformationsmängden eller enhetselementet.


Klicka på Uppdatera drivrutin när du vill söka efter en drivrutin för den här enheten.

 

Se bild: https://www.pixeltopic.com/image/enthtsfyfghikjo/?size=full

 

Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Kenneon said:

Ska tilläggas att ev återställningspunkt kan inte göras pga möjligen datorn inte hittar hdd?? ev

Ah vad dum man bli ibland när man är bakis, det är inte hdd såklart, (utan nån okänd ev obetydlig drivrutin?) ev för ljud, men det var en viss partion jag var tvungen att skapa för att en återställningpunkt skulle kunna funka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det på fliken Information. Jag har själv ett liknande fel, men det är något som inte behövs nu i windows 10. Minns inte vad, men koden på fliken INFORMATION kan ge lösning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...