Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny Spectrepatch


Pelle Penna

Rekommendera Poster

  • 4 veckor senare...

Ja det är en bra fråga och jag har inte installerat denna och är osäker på vad som faktiskt sker egentligen, om det blir negativa följdeffekter liksom med dom andra uppdateringspatcharna som påverkar processorns beräkningskraft negativt (se denna tråd).

Jag hittar knappt med information om detta, därför har jag valt att inte köra in den.

 

Och förresten, är det egentligen ett reellt säkerhetsproblem med Spectre, jag menar har det ens förekommit att någon utnyttjat detta säkerhetshål? Det har ju gått snart två månader sedan det rapporterades.

Jag kan tänka mig stora datacenter/serverhallar men för privatpersoner?

Men jag är för dåligt insatt i detta och andra kanske kan ge bättre svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-01-31 på 06:52, .M säger:

Men om det är en sån viktigt uppdatering, varför måste man ladda ned den separat?

Den har väl inte blivit fullt testad än, som det står i artikeln:

Citat

Då den nya uppdateringen inte ingår i Microsofts planerade schema rullas den inte ut automatiskt,

 

 

6 timmar sedan, Flyfisherman säger:

jag har inte installerat denna och är osäker på vad som faktiskt sker egentligen, om det blir negativa följdeffekter liksom med dom andra uppdateringspatcharna som påverkar processorns beräkningskraft negativt (se denna tråd).

Denna Microsoft-patch är endast till för dem som fått problem med Intels patch och upphäver det som Intel ändrat.

https://support.microsoft.com/en-us/help/4078130/update-to-disable-mitigation-against-spectre-variant-2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...