Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svart i rutan


Rocky.1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag kan spela upp filmer jag laddat ner, videoklipp/filmer på youtube, men inte svt play o liknande. Filmen går men det kommer ingen bild. Det här felet måste ha hänt nyligen, har aldrig haft det här problemet tidigare. Någon som har en susning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller menar du att du har laddat ner filmen så att hela filmen ligger som en fil i datorn och att du använder någon annan mediaspelare än webbläsaren?

 

Om det gäller webbläsaren är det nog bra att berätta vilken och annars vilken mediaspelare du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det är någon inställning i Chrome. Det funkar i Edge, men den vill jag inte använda. Jag kan spela upp filmer o videosnuttar i realtid på youtube, men inte svtplay o liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöer fotfarande hjälp. Jag gjorde en hel ominstallation av W 10 i går, men felet kvarstår. Jag kan spela upp på youtobe men ingen annan stans. Någon som har en susning?

 

5a74954bbaa99_Strulmeduppspelning.thumb.PNG.1047681e95e6bcb838d3a5eac7e30dd8.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT skriver ju så här:

Citat

Använder du en dator kan uppspelningsproblem också bero på att grafikkortsdrivrutiner, annonsblockerare eller antivirusprogram står i konflikt med dn videotjänst du använder. Men prova gärna att:

Tillfälligt stänga av eller undanta SVT:s webbplatser från annonsblockerare, brandväggar och antivirusprogram.

 

Så har du någon annonsblockerare, typ Adblock, installerad i Chrome?

Vad har du för antivirusprogram?

Har du uppdaterat grafikkortsdrivrutinen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

Jag har provat utan Adblock, grafikkortet är uppdaterat. Jag har Bitdefender, BDAntiRansonware och Malvarebytes installerade, men har provat utan dem, med samma resultat. Jag har ominstallerat W10 och Crome, fortfarande svart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan det nog vara bra att kontakta Tittarservice för att höra om de har något mer tips.

 

Men annars så är det ju inte direkt ovanligt att man får använda olika webbläsare för olika webbplatser, även om det är mindre behov av det nu än för några år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag laddar ned film/videoklipp från olika platser. När de öppnas på youtube fungerar det men öppnas de på någon annan webbsida blir det svart. Detsamma gäller ex Tv.nu trailers, Expressen, Aftonbladet, DN webbsidor. Samtliga har tidigare gått att se på. Kan det vara något fel med Flashspelaren då jag har Chrome som webbläsare? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash ingår i Chrome så det är inte mycket du kan göra åt den.

Använder de sidor du kollar på Flash som visningsprogram eller något annat?

Om det är Flash så ser man det när man högerklickar på filmrutan.

YouTube brukar inte använda Flash.

 

Kolla om det hjälper att ändra läget för maskinvaruacceleration: https://eforum.idg.se/topic/355472-google-chrome-is-not-responding-fryser/?do=findComment&comment=1697009

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Tack Cecilia!

 

Problemet löst. Genom att avmarkera "Använd maskinvaruacceleration när det är tillgängligt" i Chrome, kan jag se videofilmer igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...