Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nacken bruten


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Jag känner mig så ledsen så det finns inte.

Kompisen körde sin Lynx snöskoter i ett sk. is-res på Storsjön och det gick heller inte fort.

 

Han körde på med högra skidan och kolvade om. Detta var på en lördag.

Aahh på måndag in på Akuten och direkt blev d3t ambulansflyg till Umeå.

 

2 kotor brutna + alla ligament.

Stelopererad i minst ett halvår-

Hade det varit lite mer så hade det blivit godnatt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj aj.

En bruten nacke är alltid allvarligt men det kan än gå väl hoppas jag!

Det innebär ju stor risk för förlamning men är inte det definitiva resultatet! Hoppas operationen går väl, att nerverna är hela, att din vän läker ihop utan men!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är det vi får se.

 

Men anledningen att jag skrev här var egentligen för att jag blir lite brydd över hur lite det krävs egentligen och att man kanske skall skatta sig lycklig?

över folk som går över gatan.

I veckan var det en fotgängare i Östersund som blev påkörd - inget allvarligt  - men fotgängaren sade att dennes IPHone tagit all uppmärksamhet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vi människor är sköra jämfört med de maskiner vi har hittat på och man får försöka uppskatta varje dag man får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, huga, är oturen frame så, men huvudsaken är ju att din kompis klarade sig, sedan att det krävs lång rehab...

 

Blir sedan lite brydd,

 

Citat

I veckan var det en fotgängare i Östersund som blev påkörd - inget allvarligt  - men fotgängaren sade att dennes IPHone tagit all uppmärksamhet.

 

Spelar ingen roll, att köra bil, eller att gå, glor man i sin nalle, och inte har koll på trafiken, kan det gå fort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt vi två tillfällen nu i vinter nästan kört på folk - -alltså inte vid övergångsställen.

I båda fallen gick en äldre/medelålders kvinna med sin stygga fåne och stirrade rätt ned och bara kliver rätt ut över gatan!

Så dom som tror att det bara är ungdomar som gör detta, får tänka om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, det gäller både ung som gammal, ingen är bättre än den andra, är väl bara tur att det inte händer mer olyckor med detta beteende än vad det gör, inte vad man får reda på via media i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman,

jag förstår du är jätteledsen med kompisen svårt skadad. Tråkigt !

Det enda positiva jag kan se är att du just nu kan skriva på eforum och slipper framföra dina kondoleanser till kompisens nära och kära. För det var ju nära.

 

Vad det gäller användningen av mobil så satt jag och sökte en kontakt på mobilen för många år sedan när jag i sista ögonblicket upptäckte jag var på väg in under en lastbil. En tankeställare för mig.

Ringer det nu när jag kör så svarar jag normalt inte. Utan ringer upp vid tillfälle när jag kunnat stanna.

Och bäst är väl detta.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2652015/Texting-driving-slows-reaction-times-drink-drugs.html

Tänkte på ovan länk när jag idag läste

https://www.expressen.se/gt/linneas-sista-samtal-innan-svara-kraschen/

Men det är väl en felaktig slutsats. Forskning på Engelska hen kan inte gälla Svenska hen ?

För då borde vi ju sett den Engelska typen av varningar från Trafikverket !?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...