Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Klurigt knep gömmer grannarnas irriterande nätverk


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Detta gäller windowsanvändarna. Men jag förstår inte vilka irritationerna skulle vara eftersom varje nätverk har sina egna lösenord. Har man dessutom som jag ett WPA2 så måste man verifiera med två lösenord för att  kunna logga in.

På min scrollista ligger flera hundra  som använder samma nätverk i kvarteret där jag bor. Jag har inte en enda gång de senaste fem åren haft några som helst problem med nätverket efter att man böt ut kablarna i området.

 

På min iMac ser min nätverkslista ut så här fast den är dubbelt så lång och den stör mig inte alls.

 

 

 

Skärmavbild_2018-01-27_kl__10_27_03.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan se grannars nätverk, och helt öppna skrivare men är bara intresserad av mitt, så ointressant vetande för mig?

 

Listan visar både 2,4 och 5 Ghz nätverk så samma nätverk visas 2 ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Vedex säger:

Jag kan se grannars nätverk, och helt öppna skrivare men är bara intresserad av mitt, så ointressant vetande för mig?

 

Listan visar både 2,4 och 5 Ghz nätverk så samma nätverk visas 2 ggr.

Jag förstår faktiskt inte ditt problem. Det är flera år sedan jag var inne i mitt nätverksfönster och där ligger mitt nätverk som nummer 1. Det är ingenting som dyker upp om du inte själv går in i fönstret och då har du ju bett om att se det. Bry dig inte om ditt nätverk så sköter det sig själv, eller byt till macdator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga problem med att se andras nätverk?

Om mitt nätverk är nere så får jag ju in info. om detta.

 

Har 2 routrar + mobil om fibern ligger nere så kan var bra att välja mobil som hotspot.

Hade många dussintals Comhem-verk runtom lokalen som handledare men visste ju vårat eget namn som bara jag kan logga in på och vissa deltagare.

 

Bara för att du har mac-dator är ju inget unikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du var snabbare än mig, Vedex. Jag skulle just posta följande replik till iPelle:
"Vedex har inte skrivit att han har något problem. Han berättar bara att han kan se grannars öppna skrivare, vilket är ointressant för honom.

 

Och att PC för Alla ger tips till PC-användare och inte till iMac-användare är inte särskilt förvånande."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Människor tycker olika saker och irriterar sig på olika saker, det behöver vi inte diskutera utan det är bara att acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iPelle säger:

Jag ser flera hundra grannars nätverk utan att irriteras. Är man så lättirriterad så är det illa.

 

Varför hänga upp sig på rubriken, man kan väl vilja dölja andras nätverk utan att det har med irritation att göra? Se exempel i artikel det länkas till.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, iPelle säger:

Har man dessutom som jag ett WPA2 så måste man verifiera med två lösenord för att  kunna logga in.

Det där får du förklara lite närmare.

 

 

15 timmar sedan, iPelle säger:

På min scrollista ligger flera hundra  som använder samma nätverk i kvarteret där jag bor.

Om flera använder samma nätverk så är det väl inget du kan se, såvida det inte är ditt nätverk de ansluter till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...