-
Liknande Innehåll
-
Av Hanssnah
Hej och hjälp! Hur kan man få fart på ett ultraslött Windows 7 utan att radera filer och program? CCleaner hjälper inte ett dugg. Tacksam för hjälp!
-
Av Kalle Dator1
Hej !
Behöver lite hjälp och råd om ett underligt fel i mina webbsidor.
Jag håller på att fräscha upp subsidor med videoklipp, så att de ska kunna laddas hem ifall att det blir för hackigt att titta på dem direkt på sidan när man har en lite skraltig lina, och om man gärna vill ladda ned klippet för flera tittningar.
Samtidigt så passar jag på att rätta till skönhetsfel och irritationsmoment, och det är i det sammanhanget som jag hittar lite underliga felaktigheter.
Sitter vanligen och jobbar i en dator med Windows 7, men för att kolla så jämförde jag resultatet på en Windows 10 bestyckad dator, och där blev ett av videoklippen av ett helt annat format, trots att det är en likadan skärm med samma upplösning.
På Windows 10-skärmen blev en av visningarna uppspelade i en mycket liten spelare, medan andra klipp ser helt normala ut, och ändå är det ingenting i html-koden som skiljer dem åt, annat än små avvikelser i bredd och höjd på de ingående "<tables>" och "<td>", vilket inte borde förvandla spelarna till en bråkdel av sin riktiga storlek..
Jag är amatör på html-området men tar ändå risken att göra bort mig genom att tillställa hugade experter att kika på mina subsidor och försöka hitta någon lösning, kanske även lite bättre koder för att presentera video på sin hemsida.
Kan tänka mig att det finns andra smartare koder, men jag är inte så hemma på dem och tycker att det borde duga långt med html !
Hemsidans webb-adress för video-klipp är
http://karlerik39.no-ip.org/Videogalleri/Videogalleri.htm
Men det är på Sydafrika som jag har dagens problem.!
M v h
/Kalle
-
Av EpicAlfred
Heej forum!
Har så konstiga fel på min dator som ni kanske har någon uppfattning om. Skriver allt så kort som möjligt:
Tjötade me vänner i Discord eller Teamspeak då datorn stängde av sig supersnabbt å satte på sig själv med svart skärm.
Funkade i felsäkert läge och utan grafikkort. Så direkt gick jag och spenderade mina sista slantar på nytt grafikkort: rtx 2060 super(hade r9 390x innan)
Med nya grafikkortet flöt allt på som smör i ungefär en dag. Sedan blev det svart igen.
btw: Ibland var det svart direkt efter bios, ibland efter windows loggan och ibland efter jag loggat in.
Startade i felsäkert läge och avinstallerade drivrutinerna. Blir svart när jag laddar ned drivrutinerna igen(halvvägs genom installationen ungefär).
Har ominstallerat windows. Rensat hårddiskarna och installerat ny .ISO fil via USB. Problem kvarstår.
Lämnade till inet som tror att moderkort och cpu måste bytas ut. (Jättedyrt ju!) så har inte bytt än.
Ominstallerat windows igen och nu har den inte blivit svart på några timmar. (Förutom när jag skulle starta om den så fick den samma problem igen. Gjorde norsk reset så funka de igen)
Nu visar datorn ibland konstiga former.. biler lixom böjer sig. kommer bifoga en eller flera bilder...
Någon som har en aning vad problemet kan vara?
Tack för svar!
-
Av Taggtråd
Jag bytte till ett nytt grafikkort idag, och sen dess startar datorn slumpmässigt om sig med oregelbundna mellanrum. Allting slocknar, fläktarna stannar, och sen startar den upp igen. Ibland tar det upp emot en timme innan det händer, ibland tar det bara någon sekund.
Det verkar inte ha med överhettning att göra i och med att jag ibland kan spela spel i en timme i sträck utan problem, men det kan också stängas av bara jag öppnar en webbläsare. Jag har också bättre prestanda i vissa spel än jag hade med det gamla kortet, så bortsett det här felet verkar det fungera som det ska.
Saker jag redan har provat:
- Jag har kontrollerat att fläktarna på kortet snurrar (de står still när jag bara hänger i Windows, men börjar snurra när jag t.ex. spelar ett spel)
- Jag har rensat alla grafikdrivrutiner med Display Driver Uninstaller och installerat nya
- Jag har provat olika drivrutinsversioner, både de från skivan som kom med kortet, och de nyaste från AMD:s hemsida.
- Jag har plockat ut kortet och satt in det igen
- Jag har flyttat kortet till den andra PCI-E-porten på moderkortet
- Jag har kopplat in bildskärmen i den andra HDMI-porten på kortet
Inget av det här har gett något resultat.
Jag testade också att starta från Windows-skivan och återställa operativsystemet till innan jag installerade nya drivrutiner första gången. Datorn fungerade då bra (i runt en timme) tills jag installerade drivrutiner igen. Då fungerade den i ungefär 15-20 minuter tills den la av på nytt. Att starta Windows i felsäkert läge verkar också vara mer stabilt än att starta det vanligt.
Det här får mig att tro att det förmodligen är ett mjukvarufel, men jag vet inte riktigt mer vad jag kan prova.
Andra saker jag har noterat:
- MSI Afterburner låter mig inte se temperaturen på det nya kortet, och jag kan inte heller kontrollera fläkthastigeten. Så var det inte med mitt gamla kort.
- När datorn startar visar den en skärm med grälla, blinkande färger i några sekunder. Jag tror att den visade en skärm med vilka tangenter man skulle trycka för att komma in i Bios etc, när jag hade det gamla kortet.
- En av gångerna när datorn startades om inkonsekvenskontrollerade den en av hårddiskarna, och tog då bort vissa filer. Det har bara hänt en gång, och verkade inte påverka någonting annat.
Grafikkortet är ett AMD Radeon RX 480, 4 Gb
Övriga komponenter:
PSU: Corsair VX 550 W
Processor: Intel i5-760 Quad core 2.8 Ghz
RAM: 2 x Kingston HyperX DDR 3 2Gb
Moderkort: Gigabyte GA-P554A-UD3
Operativsystem: Windows 7 Home Premium (64 bit)
Det gamla grafikkortet var ett Radeon HD 5850, 1Gb
Mycket tacksam för svar! Tack på förhand!
TILLÄGG:
Jag har KANSKE löst det, jag har kunnat använda datorn ganska länge utan att den kraschar nu. Jag gick in i bios och ändrade CPU VCore från Auto till 1.3 V. Jag läste någonstans att det (av oklar anledning) kunde hjälpa, och det verkar det ha gjort. Jag uppdaterar igen om jag stöter på problem senare.
-
Av Kille_83
Har köpt ny sd disk. Så ska jag Installera windows 7.
Men installationen blir avbruten. Kommer upp detta meddelande:
BDC-arkivfilen (windows boot configuration data) innehåller
objekt-guid: (cbe9e354-750f-11e6-b3d1-b956389159a1)
Beskrivning: Windows 7
satus: 0xc0000034
information: ett element i objekten har felaktigt konfigurerat i startkonfigurationens datalager.
beror det på?
Har formaterat hårddisken och kopplat ifrån den gammla
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Senior Developer/Tech Lead till Telia ACE Knowledge, StockholmSolna (Kommun), Stockholm
- Säkerhetsexpert inom ITSolna (Stad), Stockholm
- Uppdragsledare för våra UnderrättelsesystemStockholm (Län)
- Backend-Utvecklare (C# .NET) till Hjärt-Lungfonden, StockholmStockholm (Län)
- SENIOR MANAGER IMPLEMENTATION SERVICESStockholm (Län)
- Senior Developer/Tech Lead till Telia ACE Knowledge, Stockholm