Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fungerande TV/Internetpaket utan Radiotjänst Licens för iMacanvändare.


iPelle

Rekommendera Poster

Detta kan bli en bra tråd för dom iMacanvändare som ledsnat på Radiotjänst svindyra Licens som förlorar massor med licensbetalare varje dag  som anser att dom bara får skräp för licenspengarna som börjar närma sig 4000:- som letar efter ett billigare alternativ med bra mycket bättre utbud utan repriser och kan välja bland programmen och inte som nu tvinga på oss tittare att se Jag Muslim som ingen bett om.

Samtidigt byta Comhem mot annan bredbandsoperatör som ger egen IP-Adress, egen router som inte är slav under Radiotjänstlicensen.

Vad jag förstår så kräver detta att man ser alla TVprogram på datorn och inte på min 5 år gamla  Samsung 36 tum TV som nu sitter på väggen, med en MotorolaBox från Comhem som ger mig 8 gratiskanaler (Som tyvärr bara visar repriser på samma avsnitt i över ett år. Gissa varför jag vill förpassa Comhems TV utbud till närmaste soptipp.

 

När jag nästa vecka köper ny svindyr iMac passar det bra att sopa undan allt skräp som har med Comhem att göra (Trots att jag bor i en Comhemfastighet) och installera nya prylar och program som gör mig nöjd. Ingen skall inbilla mig att Skitstövlarna i USA som äger TV kanalerna törs ignorerar Bredbandsbolagen i hela världen som ger dem betalande kunder.

 

Berätta ni som redan gjort detta och om ni är nöjd och att ni slängt Radiotjänstlicensen i Nilen där den bättre hör hemma. Jag är idel öra.

 

Tillägg. Kan man trots att jag slängt Radiotjänstlicensen i Nilen ändå använda min SamsungTV att se filmerna från tvkanalerna jag köper hos nästa operatör. Kanske Viaplay eller måste jag se filmerna på nya iMacdatorn. TV hänger färdig för användning om det går.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, iPelle säger:

Kan man trots att jag slängt Radiotjänstlicensen i Nilen ändå använda min SamsungTV att se filmerna från tvkanalerna jag köper hos nästa operatör.

Så länge som du har en tevemottagare hemma ska du betala teve-licensen (eller tills teve-licensen görs om till en skatt), så du måste sälja eller slänga din teve för att slippa betala licensen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Cecilia säger:

Så länge som du har en tevemottagare hemma ska du betala teve-licensen (eller tills teve-licensen görs om till en skatt), så du måste sälja eller slänga din teve för att slippa betala licensen.

 

Jovisst, den är tillräckligt gammal så den slänger jag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, dyr licens, knappt 7 spänn per dag, finns väl annat som är dyrare, som man betalar utan att ens tänka...Så¨det är en bra bit kvar till dom "ca 4000:-" som du pratar om.

 

 

Vet inte om du lyssnar på någon svensk reklamfri radiokanal av dom 4 som finns och också ingår i denna avgift, då behöver du slänga ut den burken också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Laso säger:

Vet inte om du lyssnar på någon svensk reklamfri radiokanal av dom 4 som finns och också ingår i denna avgift, då behöver du slänga ut den burken också.

SR och UR betalas visserligen från tevelicensen men det är inget krav att ha en tevelicens för att lyssna på radio, däremot kan man ju tycka att det är moraliskt rätt. Särskilt i dessa tiden när det tas upp hur viktigt det är att ha en batteri- eller vevdriven radio så att man kan få reda på varför hesa Fredrik tjuter samtidigt som strömmen har gått (betalas också av tevelicensen)

 

3 timmar sedan, Mellin säger:

Dyrt när det går till repriser och vänsterpropaganda

Nu ska vi inte diskutera politik i Eforum men det finns ju många som inte tycker att det är vänsterpropaganda i SVT utan höger- och liberalpropaganda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...