Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blå skärm vid uppstart


brando79

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag får en fruktansvärd irriterad blåskärm vid start. Efter ett par sekunder när jag startar datorn och kommer in i windows kommer skärmen upp. Bifogar bilden. Jag kör windows 7. Jag kan starta datorn i felsäkert läge med åtkomst till internet. Kan man göra någonting eller ska jag slänga datorn för jag kan inte göra någonting? 

Clipboard01.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baserat på en snabb sökning så verkar inspect.sys höra till Comodo. Är det något program du har? Om så är fallet, kan du prova att starta i felsäkert läge och avinstallera Comodo och se om det hjälper?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tack!

 

Ja, jag kör comodo och problemet började när jag uppdaterade programmet och senare körde en spywere sökning och rensning. Problemet var senare att jag inte kan avinstallera comodo i felsäkert läge. Inte via lägg till/ta bort program. Vet någon hur man kan göra det? Så hoppet finns alltså att återuppliva den här datorn?

 

Tack för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TAck Cecilia,

 

kan man göra en systemåterställning i felsäkert läge? Jag kommer inte in på vanligt sätt då blåskärmen kommer upp nästan omgående. Eller finns det ett sätt att avinstallera comodo i felsäkert läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...