Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anvisning för "Logga automatiskt" fufungerar inte


Sewald

Rekommendera Poster

Jag har en dator hemma och hoppades slippa logga in. Jag följde anvisningen i tidning nr13 sid 30 för att logga in automatiskt. Tyvärr fungerar det inte. Inloggning krävs fortfarande. Tråkigt när era anvisningar inte fungerar. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Sewald säger:

Jag har en dator hemma och hoppades slippa logga in. Jag följde anvisningen i tidning nr13 sid 30 för att logga in automatiskt. Tyvärr fungerar det inte. Inloggning krävs fortfarande. Tråkigt när era anvisningar inte fungerar. Vad göra?

 

Eforum har inget med tidningen att göra. Är du missnöjd med en artikel får du vända dig till den som har skrivit artikeln. Däremot kan du få hjälp med ditt problem här. Kan du föklara vad det är för anvisningar du har följt? Tidning nr 13 sid 30 säger mig ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry! Jag visste inte att forumet inte hade med tidningen att göra.

Anvisningen var hur man slipper inloggning. Se bifogad bild.

Anvisning.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är samma instruktioner som står här
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.633076/windows-10-guide/sida/4/windows10-guide-login
och här med fler bilder
https://www.enkelteknik.se/logga-in-till-skrivbordet-automatiskt-i-windows-10


Har du verkligen följt detta till punkt och pricka? Eller är det något moment som du inte kan följa för att det hos dig inte står samma sak som i instruktionerna? I så fall vad är det som inte står?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beskrivningen i tidningen är korrekt men nog inte komplett, se sista inlägget i Eforums egen guide här: https://eforum.idg.se/topic/340810-guide-logga-in-i-windows-automatiskt-utan-att-ange-lösenord/

Om problemet är att du behöver logga in efter att skärmsläckaren gått igång så är det en inställning i skärmsläckaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fortfarande behöver logga in är det nog bra om du kan skriva ner exakt i vilka lägen som du behöver skriva in ditt lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det möjligen vara så att du måste ändra i din sekretessinställning:
Start > Inställningar > Konton > Inloggningsalternativ På den sidan hittar du rubriken Sekretess. Alternativknappen under "Visa kontoinformation (t.ex. e-postadressen) på inloggningsskärmen" ska stå på Av (och inte På).

5a5f90c788629_Sekretessav.thumb.png.de56e477b3aee182fa9e9a32601b74ac.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte igen och gjorde samma som tidigare enligt den länk som Cecilia hänvisade till igår.

Startade om datorn, låsskärmen kommer upp med rutan för inloggning, men efter en stund försvinner den utan inloggning. Jag kanske inte väntade tillräckligt länge på att inloggningen skulle ske. Allt tycks nu fungera, men jag fattar inte varför låsskärmen med imnloggningrutan kommer upp. Formodar att det är Windows tokiga logik.

Tack för hjälpen! 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...