Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa bredbandsbolag med bästa TV utbud utan repriser.


iPelle

Rekommendera Poster

Hej.

Hoppas jag ligger i rätt kategori.

 

Jag bor i en Comhemfastighet och därför använder jag deras utbud med 8 TV kanaler gratis som jag  kan byta till annat i deras utbud utan extra kostnad.  Det är bara det att dessa kanaler kör samma avsnitt varje dag i 7 dagar. När jag klagar så hänvisar dom till  kanalbolagen i USA. Dålig stil eftersom det är Comhem som tar betalt för kanalerna och därför borde vara ansvariga, tycker man.

Jag har därför  meddelat Comhem att jag inte vill ha deras service längre som innebär att jag bara har basutbudet från TV Licensen med TV1 TV2, 4:an ingår. Det jag undrar över ifall jag kan köpa på mig TV program från någon annan aktör med fräscha nya dokumentärer utan repriser så slipper jag stnåldersutbudet från Comhem.

Vad gör ni.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju företagen bakom kanalerna som bestämmer vad som ska visas i kanalerna, t ex Discovery group äger kanal 5, 9, 11 och alla som heter något med Discovery, och innehållet i dem är likadant oavsett vem som distribuerar kanalerna (Comhem, Boxer, Viasat, Canal Digital etc). Du behöver alltså hitta en eller flera kanaler som sänder de teveprogram du är intresserad av och sen hitta någon som kan skicka hem den kanalen till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Cecilia säger:

Det är ju företagen bakom kanalerna som bestämmer vad som ska visas i kanalerna, t ex Discovery group äger kanal 5, 9, 11 och alla som heter något med Discovery, och innehållet i dem är likadant oavsett vem som distribuerar kanalerna (Comhem, Boxer, Viasat, Canal Digital etc). Du behöver alltså hitta en eller flera kanaler som sänder de teveprogram du är intresserad av och sen hitta någon som kan skicka hem den kanalen till dig.

 

Tack Cecilia. Jovisst men betalar jag för 8 kanaler så är det kanalbolaget eller Comhems skyldighet att ge mig samtliga avsnitt och inte ett och samma en hel vecka. Det är faktiskt kriminell verksamhet. Om DN skulle ge mig gårdagens tidning idag, då skulle dom mista en prenumerant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag håller med dig iPelle, tror inte du kan hitta någon operatör som verkar här i landet som kan distribuera på det sätter du kräver.

Är du verkligen säker på att det är som du påstår, att som i ditt fall, skulle Comhem vara skyldig att visa program som du säger? Tvivlar på det.

Står det så i det avtal du och Comhem har skrivit?

Dom ska distribuera dom kanaler du abonnerar på, sedan vilka program som ingår i dom kanaler du betalar för, kan du inte styra över.

Om det händer något med tekniken eller annat, så du inte kan se någon kanal, en längre tid, då kan du möjligen begära någon form av ersättning, sådant står också i avtalet vad du kan begära, om det inträffar.

 

Men om någon kanal bestämmer att hoppa över något eller några avsnitt i en serie, även om det står i tablån att dom ska visas, så kan du inte göra ett dugg åt det, du kan givetvis klaga, men det lär inte hjälpa så mycket.

 

Har inte tillgång till Comhem, men har erfarenhet av t.ex Telia, Viasat, boxer, och det är samma sak med dessa, dom har i princip bara skyldighet att visa dom kanaler som abonnenten betalar för, inget direkt ansvar för vad kanalerna visar, eftersom det är kanalägarna som har detta ansvar. T.ex är det ju operatören som har skrivit avtal med Discovery och dom kanaler som Discovery äger. Precis som Cecilia är inne på i sitt inlägg här ovan.

 

Hoppas du hänger med och förstår, vad vi menar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Laso säger:

Vet inte om jag håller med dig iPelle, tror inte du kan hitta någon operatör som verkar här i landet som kan distribuera på det sätter du kräver.

Är du verkligen säker på att det är som du påstår, att som i ditt fall, skulle Comhem vara skyldig att visa program som du säger? Tvivlar på det.

Står det så i det avtal du och Comhem har skrivit?

Dom ska distribuera dom kanaler du abonnerar på, sedan vilka program som ingår i dom kanaler du betalar för, kan du inte styra över.

Om det händer något med tekniken eller annat, så du inte kan se någon kanal, en längre tid, då kan du möjligen begära någon form av ersättning, sådant står också i avtalet vad du kan begära, om det inträffar.

 

Men om någon kanal bestämmer att hoppa över något eller några avsnitt i en serie, även om det står i tablån att dom ska visas, så kan du inte göra ett dugg åt det, du kan givetvis klaga, men det lär inte hjälpa så mycket.

 

Har inte tillgång till Comhem, men har erfarenhet av t.ex Telia, Viasat, boxer, och det är samma sak med dessa, dom har i princip bara skyldighet att visa dom kanaler som abonnenten betalar för, inget direkt ansvar för vad kanalerna visar, eftersom det är kanalägarna som har detta ansvar. T.ex är det ju operatören som har skrivit avtal med Discovery och dom kanaler som Discovery äger. Precis som Cecilia är inne på i sitt inlägg här ovan.

 

Hoppas du hänger med och förstår, vad vi menar.

 

 

 

Om kanalbolagen skryter i sina trailers att 20 nya avsnitt är gjorda aom börjar nästa vecka, då är det deras skyldighet att visa alla 20 avsnitt efter varandra. Vill dom förlora kunder så bryr dom sig inte. Dom förlorade en till nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat så det inte finns repriser på något av dom program du tänker på, repriser gillar alla kanaler, och ibland är det ju repriser på ett och samma avsnitt ur en serie flera gånger per dygn, ibland när jag har spelat in något program, så kan jag få flera repriser inspelade också på samma avsnitt, så möjligheten finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Laso säger:

Har du kollat så det inte finns repriser på något av dom program du tänker på, repriser gillar alla kanaler, och ibland är det ju repriser på ett och samma avsnitt ur en serie flera gånger per dygn, ibland när jag har spelat in något program, så kan jag få flera repriser inspelade också på samma avsnitt, så möjligheten finns.

 

Jovisst måste det finnas repriser för dom som inte sett avsnitten men det har dom flesta gjort efter något år. Det sjuka är att det är bara repriser och det sinnessjuka och senast tilltaget är att visa ett och samma avsnitt varje dag en hel vecka. Det är kriminell verksamhet som jag äntligen insett och fått nog av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iPelle säger:

 

Jovisst måste det finnas repriser för dom som inte sett avsnitten men det har dom flesta gjort efter något år. Det sjuka är att det är bara repriser och det sinnessjuka och senast tilltaget är att visa ett och samma avsnitt varje dag en hel vecka. Det är kriminell verksamhet som jag äntligen insett och fått nog av.

 

Det har ingen betydelse om du byter leverantör eftersom det inte är leverantören som bestämmer vad som ska visas på kanalerna. Du skriver att du har TV1,TV2 och TV4. Tror du verkligen att Comhem, Telia, Bahnhof eller andra leverantörer bestämmer vad som ska visas på 1:an, 2:an och 4:an? Att du skulle få olika program på dessa kanaler beroende på vilken leverantör du väljer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HBO och Netflx lägger väl ofta ut hela säsonger på en gång men om det finns något sådant för dokumentärprogram vet jag inte.

 

Själv tycker jag ofta att det känns tjatigt att se mer än 1-2 avsnitt i veckan av en serie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, vertpre säger:

 

Det har ingen betydelse om du byter leverantör eftersom det inte är leverantören som bestämmer vad som ska visas på kanalerna. Du skriver att du har TV1,TV2 och TV4. Tror du verkligen att Comhem, Telia, Bahnhof eller andra leverantörer bestämmer vad som ska visas på 1:an, 2:an och 4:an? Att du skulle få olika program på dessa kanaler beroende på vilken leverantör du väljer?

Basutbudet som följer med i Licensavgiften TV1 Tv2 och TV4 som inte kostar en enda krona förutom licensavgiften har börjat visa 10-20 år gamla repriser för att spara pengar och det har ingenting med kanalbolagen i USA att göra. Att nu inför valet visa gamla dokumentärer om Tage och Palme är det få som vill se som kanalbolagen i USA inte heller har ett dugg med att göra.

 

Skrota TV licensen och tvinga kanalbolagen att låta tittarna se de program de önskar för typ 10:- genom att trycka in numret för programmet. Har programmet 20 avsnitt så får man bläddra tills ett nytt avsnitt man inte sett  dyker upp. Detta skulle tvinga TVbolagen som SVT att göra program som lockar tittarna annars lär dom svälta ihjäl. Om SVT tror att folket vill se "Jag är muslim" så får dom tro det, men dom skall inte få några pengar från statskassan för att göra programmet.

TV licensenavgiften börjar närma sig 4000:- som ger oss rena skräpet som luktar politisk styrning.

Här ett förslag på kanallista utan politisk styrning.

 

Grundavgift/licens 500:- för ett år. Gäller alla.

 

Kanal 1. Nyheter Pris 10:-

Kanal 2  Politik    Pris 10:- lär inte bli värst många som vill se politiker tjafsa i mun på varandra. Med andra ord får politikerna de tittare de förtjänar. Det kallas för demokrati att jag får välja och inte som nu politikerna prackar på mig deras dravel.

Kanal 3 Inhemska dokumentärer 10:- numrerade med en kod för varje dokumentär

Kanal 4 Samhällsprogram som Antikrundan bland annat 10:-

Sport i Sverige 10:-

Sport utlandet 10:- vill man se en match från Handbolls VM så scrollar man fram till VM Handboll och önskad match.

Utländska kanaler som exempel National Geography äventyr/dokumentserier så scrollar man ner till önskat program/avsnitt 10:-

 

Efter ett tag när man hittat sina favoriter lägger man dem i favoritlistan så slipper man att bläddra ihjäl sig.

Jag har fått en bestämd känsla att dessa Tv-Kanalbolag inte är så lönsamma längre, därför packar dom på betalande kunder gamla repriser för dom har inget nytt att ge dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, iPelle säger:

Basutbudet som följer med i Licensavgiften TV1 Tv2 och TV4 som inte kostar en enda krona förutom licensavgiften har börjat visa 10-20 år gamla repriser för att spara pengar och det har ingenting med kanalbolagen i USA att göra. Att nu inför valet visa gamla dokumentärer om Tage och Palme är det få som vill se som kanalbolagen i USA inte heller har ett dugg med att göra.

 

Skrota TV licensen och tvinga kanalbolagen att låta tittarna se de program de önskar för typ 10:- genom att trycka in numret för programmet. Har programmet 20 avsnitt så får man bläddra tills ett nytt avsnitt man inte sett  dyker upp. Detta skulle tvinga TVbolagen som SVT att göra program som lockar tittarna annars lär dom svälta ihjäl. Om SVT tror att folket vill se "Jag är muslim" så får dom tro det, men dom skall inte få några pengar från statskassan för att göra programmet.

TV licensenavgiften börjar närma sig 4000:- som ger oss rena skräpet som luktar politisk styrning.

Här ett förslag på kanallista utan politisk styrning.

 

Grundavgift/licens 500:- för ett år. Gäller alla.

 

Kanal 1. Nyheter Pris 10:-

Kanal 2  Politik    Pris 10:- lär inte bli värst många som vill se politiker tjafsa i mun på varandra. Med andra ord får politikerna de tittare de förtjänar. Det kallas för demokrati att jag får välja och inte som nu politikerna prackar på mig deras dravel.

Kanal 3 Inhemska dokumentärer 10:- numrerade med en kod för varje dokumentär

Kanal 4 Samhällsprogram som Antikrundan bland annat 10:-

Sport i Sverige 10:-

Sport utlandet 10:- vill man se en match från Handbolls VM så scrollar man fram till VM Handboll och önskad match.

Utländska kanaler som exempel National Geography äventyr/dokumentserier så scrollar man ner till önskat program/avsnitt 10:-

 

Efter ett tag när man hittat sina favoriter lägger man dem i favoritlistan så slipper man att bläddra ihjäl sig.

Jag har fått en bestämd känsla att dessa Tv-Kanalbolag inte är så lönsamma längre, därför packar dom på betalande kunder gamla repriser för dom har inget nytt att ge dem.

 

Mycket text men inget svar på min fråga. Tror du verkligen att Comhem, Telia, Bahnhof eller andra leverantörer bestämmer vad som ska visas på de kanaler de erbjuder?

 

13 timmar sedan, iPelle säger:

Om kanalbolagen skryter i sina trailers att 20 nya avsnitt är gjorda aom börjar nästa vecka, då är det deras skyldighet att visa alla 20 avsnitt efter varandra. Vill dom förlora kunder så bryr dom sig inte. Dom förlorade en till nu.

 

Det är inte kanalbolagen (om du med kanalbolag menar t.ex Comhem) som "skryter" om nya avsnitt. Det är kanalen du tittar på. Det är samma sak här nere i Schweiz och andra länder i Europa, Tyskland, Österike m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, vertpre säger:

 

Mycket text men inget svar på min fråga. Tror du verkligen att Comhem, Telia, Bahnhof eller andra leverantörer bestämmer vad som ska visas på de kanaler de erbjuder?

 

 

Det är inte kanalbolagen (om du med kanalbolag menar t.ex Comhem) som "skryter" om nya avsnitt. Det är kanalen du tittar på. Det är samma sak här nere i Schweiz och andra länder i Europa, Tyskland, Österike m.m.

Du vet vad jag pratar om. Exempel när jag med fjärrkontrollen går in på en av mina favoritkanaler Nation Geography så ser man deras trailers berätta om nyinlagda program med 20 avsnitt, men de ser jag ingenting av trots att jag betalt för dem. Det är alltså Comhem som inte lagt in dessa i mitt betalda paket.

Som kund behöver jag inte bry mig ett dugg om vem som gör vad. Jag får enligt överenskommelsen med Comhem 8 gratis val som jag kan byta till i deras scrollista.

Jag undrar om inte Netfix löser mitt problem skall ringa dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iPelle säger:

Exempel när jag med fjärrkontrollen går in på en av mina favoritkanaler Nation Geography så ser man deras trailers berätta om nyinlagda program med 20 avsnitt, men de ser jag ingenting av trots att jag betalt för dem. Det är alltså Comhem som inte lagt in dessa i mitt betalda paket.

Nej, det är inte Comhem som styr vad som ska visas i kanalen National Geographic. Det här är tablån för kanalen National Geographic: https://www.tv.nu/kanal/national-geographic
och den gäller oavsett om du får den kanalen via Comhem, Bredbandsbolaget eller Canal Digital (eller vilka distributörer som nu distribuerar National Geographic). Det är företaget bakom kanalen National Geographic som bestämmer tablån och du kan läsa om det företaget på sidan https://en.wikipedia.org/wiki/National_Geographic_(Scandinavia_TV_channel) och om du inte är nöjd med deras tablåer så är det bäst att du vänder dig till dem.

 

Politiska frågor som teveavgift och liknande behandlar vi inte i Eforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, Cecilia säger:

Nej, det är inte Comhem som styr vad som ska visas i kanalen National Geographic. Det här är tablån för kanalen National Geographic: https://www.tv.nu/kanal/national-geographic
och den gäller oavsett om du får den kanalen via Comhem, Bredbandsbolaget eller Canal Digital (eller vilka distributörer som nu distribuerar National Geographic). Det är företaget bakom kanalen National Geographic som bestämmer tablån och du kan läsa om det företaget på sidan https://en.wikipedia.org/wiki/National_Geographic_(Scandinavia_TV_channel) och om du inte är nöjd med deras tablåer så är det bäst att du vänder dig till dem.

 

Politiska frågor som teveavgift och liknande behandlar vi inte i Eforum.

 

 

Jag kollade igenom länken med listan på NG programutbud och där fanns bara  skåpmat med tio år gamla repriser. Är det detta ni tycker vi betalande kunder skall nöja oss med. Hjälp så sjukt. Ännu sjukare är att Comhem tar betal för detta som enligt er inte har ett dugg med saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad man nöjer sig med är ju upp till en själv, själv är jag inte intresserad av den typen av dokumentärer och tycker att vi får ihop en vettig mängd nya serier att följa genom att plocka några från drygt 10 kanaler.

 

Comhem tar betalt för att kunna betala de olika kanalbolagen (du betalar ju inget direkt till dem) samt all den utrustning som behövs för att kunna sända teve-kanaler och underhålla den utrustningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Cecilia säger:

Vad man nöjer sig med är ju upp till en själv, själv är jag inte intresserad av den typen av dokumentärer och tycker att vi får ihop en vettig mängd nya serier att följa genom att plocka några från drygt 10 kanaler.

 

Comhem tar betalt för att kunna betala de olika kanalbolagen (du betalar ju inget direkt till dem) samt all den utrustning som behövs för att kunna sända teve-kanaler och underhålla den utrustningen.

 

Du säger" Vad man nöjer sig med är ju upp till en själv" Exakt men det är det inte Comhem och deras kanalbolag tillåter mig att göra utan prackar på mig samma repriser varje dag en hel vecka under senaste året.

 

För tio år sedan valde jag i min favoritlista  National Geograpy serien Dubai Airport som gick varje Tisdag i 30 avsnitt som snyggt och prydligt visade nästa avsnitt varje Tisdag utan att jag behövde göra någonting. Dessutom presenterade kanalbolaget helt nya program med 20-30 avsnitt som jag kunde lägga in i mina favoriter och nya programserier fylldes på hela tiden när andra försvann, där jag kunde välja och vraka bland. Det har jag inte kunnat göra det senaste året, ej heller har nya program visats utan bara gammalt skräp som jag tvingas betala för. Det är således inte upp till mig eftersom jag inte får/kan välja. Det luktar mygelfasoner från Comhem lång väg, men det vägrade dom erkänna när jag klagade hos supportern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju tråkigt att kanalen National Geographic har blivit sämre men det är inte Comhem som styr det, lika lite som de andra tevedistributörerna som skickar kanalen ut till tittare. Att klaga på Comhem är som att klaga på ICA för att Arla har slutat att tillverka en viss smak på fruktyoughurt, i båda fallen måste man gå på producenten, dvs National Geographic Channel resp Arla, om man vill få något resultat.

 

Har du kollat på tablåerna för andra dokumentärkanaler?

Det finns ju rätt många sådana, Access, Discovery, Discovery Science, Discovery World, Discovery Showcase, Animial Planet, Investigation Discovery, BBC Earth, National Geographic Wild, Viasat Explore och Viasat Nature hittar jag i Comhems utbud och de (eller liknande) finns antagligen i utbudet hos andra distributörer också.

 

Ingen aning om Netflix och HBO Nordic har dokumentärprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Cecilia säger:

Det är ju tråkigt att kanalen National Geographic har blivit sämre men det är inte Comhem som styr det, lika lite som de andra tevedistributörerna som skickar kanalen ut till tittare. Att klaga på Comhem är som att klaga på ICA för att Arla har slutat att tillverka en viss smak på fruktyoughurt, i båda fallen måste man gå på producenten, dvs National Geographic Channel resp Arla, om man vill få något resultat.

 

Har du kollat på tablåerna för andra dokumentärkanaler?

Det finns ju rätt många sådana, Access, Discovery, Discovery Science, Discovery World, Discovery Showcase, Animial Planet, Investigation Discovery, BBC Earth, National Geographic Wild, Viasat Explore och Viasat Nature hittar jag i Comhems utbud och de (eller liknande) finns antagligen i utbudet hos andra distributörer också.

 

Ingen aning om Netflix och HBO Nordic har dokumentärprogram.

 

Tack för trevligt bemötande. Efter ett tag blir man trött på att harva igenom utbudet man får välja bland och de flesta kör med samma dokumentserier. Serien om Airport Dubai ser jag på flera andra kanalerna också. Det verkar som att dom snor av varandra. Jag vet inte vad dom andra bolagen gör, dom borde locka med egna erbjudanden men hos Comhem får man 8 kanaler gratis i paketet och  i deras programtablå byta en av listans 20  fast det finns flera hundra men dom kommer man inte åt. Eftersom jag var nöjd med utbudet för 5 år sedan borde jag vara nöjd idag också, men dom ger mig inget nytt alls fast det vägrar Comhem att erkänna. Du skall inte inbilla mig att kanalbolagen ens skulle svara på arga klagomål om jag skickade ett av alla miljoner klagomål dom får varje dag. Alla jag känner klagar på samma sak, även en kille i tråden från Schweiz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det var roligt att få veta att bemötandet var trevligt :)

Men lite tråkigt att det inte är så mycket hjälp du har kunnat få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Cecilia säger:

Tack, det var roligt att få veta att bemötandet var trevligt :)

Men lite tråkigt att det inte är så mycket hjälp du har kunnat få.

 

Ja, lite synd att du försvarar skitstövlarna som är hela orsaken till problemen i USA. Ännu värre är att du försvarar Comhem som borde skälla ut bolagen i USA för att deras kunder är missnöjda i Sverige, Schweiz och hela övriga världen som i stället rövslickar dom. Ingenting som en enda prenumerant bett om. Jag får inte det Comhem har lovat mig och det tycker du är bolagen i USA fel. Hjälp så sjukt. Jag har inte gjort någon deal med företag i USA utan bara med Comhem som dessutom tagit betalt för ingenting.

Vi lägger ner tråden innan den belamras med ännu fler sjuka ursäkter.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, jag har inte försökt försvara National Geographic utan bara försökt beskriva att det inte är Comhems fel att National Geographic sänder repriser. Om det är väldigt många som klagar hos Comhem så kan det nog komma att framföras, men jag tror att de flesta lider i tysthet. Du får ju också då ta upp att du då blir villig att betala mer (repriser är billiga så betalar vi inte mer så får vi inte fler nya program). Nu tror jag ju inte att Comhem har någon verksamhet i Schweiz och det enda jag såg att vertpre skrev var att det inte berodde på distributören utan kanalleverantören.

 

Visa oss gärna ett avtal där det står att Comhem inte ska visa de program som kanalleverantören har bestämt utan leta reda på några andra program i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Cecilia säger:

Förlåt, jag har inte försökt försvara National Geographic utan bara försökt beskriva att det inte är Comhems fel att National Geographic sänder repriser. Om det är väldigt många som klagar hos Comhem så kan det nog komma att framföras, men jag tror att de flesta lider i tysthet. Du får ju också då ta upp att du då blir villig att betala mer (repriser är billiga så betalar vi inte mer så får vi inte fler nya program). Nu tror jag ju inte att Comhem har någon verksamhet i Schweiz och det enda jag såg att vertpre skrev var att det inte berodde på distributören utan kanalleverantören.

 

Visa oss gärna ett avtal där det står att Comhem inte ska visa de program som kanalleverantören har bestämt utan leta reda på några andra program i stället.

 

Jag har i många år klagat hos Comhem varför jag betalar 500:- varje månad för TV paketet och bredband utan att få något svar. Dessutom har man aldrig nämt någonting om att det finns ett billigt pris som bara visar repriser och ett dyrt som visar nya avsnitt. När jag ringde och bad dem avsluta mina prenumerationer så lockade dom med allt möjligt men nämnde ingenting om att jag får det jag vill om jag betalar mer. Inte ett ord om det. Borde dom inte gjort det om dom var mån om kunden. Därför finns inte detta alternativ och jag hade inga problem med repriser för fem år sedan då jag betalade mindre. Sen har jag heller inte hört talas om detta alla gånger jag klagat på repriser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är vi användare ganska små när det gäller detta, vi kan för det mesta inte styra någonting när det gäller program och tablåer för dom olika kanalerna, utan bara snällt betala om vi vill använda en kanal. 

 

Tråkigt att du inte fått någon hjälp här, men det är ju så det tyvärr funkar som det står i tråden här. Det är lika för alla oavsett vilken operatör man använder. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, iPelle säger:

Du skall inte inbilla mig att kanalbolagen ens skulle svara på arga klagomål om jag skickade ett av alla miljoner klagomål dom får varje dag. Alla jag känner klagar på samma sak, även en kille i tråden från Schweiz.

 

Du får se till att hålla dig till fakta och inte komma med i luften tagna påståenden. Jag har inte skrivit att jag klagar på min leverantör. Jag har endast skrivit att det är kanalerna och inte leverantören som bestämmer vad som ska visas och att det är samma sak i andra länder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dagens Expressen står det att Comhem räknar med att kunderna flyr Comhem än mer efter att dom tvingas höja priserna. Där har vi nog problemet med att man bara kör repriser på samma avsnitt. Vilken tur att jag sa upp avtalet med dem från 1/5.

Frågan är vad man i stället skall använda för bolag. Vad är ni nöjda med.

https://www.expressen.se/dinapengar/aktier-och-bors/comhem-andrar-sina-priser-raknar-med-kundflykt/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...