Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny G-mailadress


Simson8

Rekommendera Poster

Jag har Googlekonto och därmed en G-mail adress men jag tycker inte om adressen. Den skapades i en hast en gång då jag inte trodde att jag någonsin skulle behöva använda G-mail. Jag har förstått (tror jag) att det inte går att ändra adressen. Är det så? Hur gör jag då?

Kan jag döda mitt Googlekonto och skapa ett nytt med en ny G-mail? Vad skall jag tänka på då?

Hur får jag reda på vilka G-mail adresser som är lediga? Det är ju lätt att ta reda på vilka domäner som är lediga, men finns det någon liknande funktion för G-mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://support.google.com/accounts/answer/61177?hl=sv Här står hur du avslutar det.

 

Du skapar först en ny e-post i google. Dvs ett googlekonto. När du skapar detta så får du ange en tänkt e-postadress ex. kalle@gmail.com

Systemet kollar sedan om detta är ledigt men du får vara beredd på att hitta på något lite fyndigt, för det är mycket upptaget.

Om adressen är upptagen så ändrar du till något nytt namn.

Om du vill behålla ditt googlekonto så kollar du sedan om det går att byta e-postadressen https://support.google.com/accounts/answer/19870?hl=en

Annars så använder du bara ditt nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ha kvar den nuvarande som en slask-adreass, aldrig fel att ha två. En för alla epostlistor och en för kontakter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver "Du skapar först en ny e-post i google. Dvs ett googlekonto" Då undrar jag, skall jag skapa det nya innan jag avslutar det gamla? Då finns det ju två olika google konton på datorn samtidigt? Blir det inte konflikt där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Simson8 säger:

Du skriver "Du skapar först en ny e-post i google. Dvs ett googlekonto" Då undrar jag, skall jag skapa det nya innan jag avslutar det gamla? Då finns det ju två olika google konton på datorn samtidigt? Blir det inte konflikt där?

Detta var tänkt till Pelle Penna. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inga problem att ha flera. Du kan växla mellan dem som du vill i webbläsaren även om jag föredrar att ha det ena aktivt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Monshi säger:

ha kvar den nuvarande som en slask-adreass, aldrig fel att ha två. En för alla epostlistor och en för kontakter.

 

1 minut sedan, Monshi säger:

Nej, inga problem att ha flera. Du kan växla mellan dem som du vill i webbläsaren även om jag föredrar att ha det ena aktivt.

 

Tusen tack för svaret. Det kanske inte är så stort problem som jag trodde då? Jag skall pröva. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gamla kontot kan du dessutom nyttja som verifieringskonto för det nya. Om du glömmer lösen på det nya kan du återställa det genom att ange ditt gamla. Fast då måste du ju minnas lösenordet för det kontot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...