Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

grafikkortet stängs ner,


hellraid

Rekommendera Poster

hejsan!

 

Jag fick precis byta ut mitt gamla grafikkort p.g.a den lade ner och så skaffade jag en Gigabyte geforce gtx 1050 ti windforce oc och satte in den i datorn utan problem men sen såg jag att mina ram minnen saknades så stängde av datorn för att sätta i dom ordentligt men efter det så startar inte grafikkortet upp sig igen. mitt moderkort heter Asus x79-Deluxe, socket-2011 https://www.komplett.se/product/798226?noredirect=true#

 

Jag har testat ta ut ramminnena för att se om kortet startar men det gör den inte. har Crossair rm1000i som powersupply. https://www.komplett.se/product/846440/datorutrustning/pc-komponenter/nataggregat/nataggregat/corsair-rm1000i-1000w-psu?noredirect=true?noredirect=true#

 

vore väldigt tacksam för hjälp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger datorn några signaler från sig? Vad händer när den startar upp? Startar fläktar, laddar det från disk eller piper den som fågelungar på våren? Eller annan felsignal på moderkortet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan ramminnen går det inte att starta en dator så grafikkortet kan inte ha startat innan du såg att minnena saknades. Ditt grafikkort behöver extra strömförsörjning. Har du kopplat in en PCI-E 6-pin kabel till kortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det löste sig med att jag plockade bort min ena hårddisk och sedan satte in den igen efter jag kom till bios. tror att den letade efter mitt gamla grafikkort som den dominanta grafikkortet så moderkortet stängde ner det nya medans den letade. hade inte satt dit ramminnena ordentligt så den hade fått error där med. men tackar för hjälpen än då.

 

PS. detta moderkort har inte en högtalare utan hade en digiboard som visade koder som man kunde söka efter. men det var som sagt inte fel på strömmen i mitt fall p.g.a jag hade ett nytt nätangrep efter att min gamla slutade fungera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, så det har löst sig, men jag har byggt ett antal datorer och bytt ett antal grafikkort och jag har aldrig varit med om att datorn har sökt efter det gamla kortet. Jag har svårt att tro att lösningen var att plocka bort en hårddisk.

 

Däremot är klart att ingenting fungerar om inte minnena sitter i ordenligt. Jag tror att det var problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...