Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spam på e-post


Flyfisherman

Rekommendera Poster

27 minuter sedan, Flyfisherman säger:

Det betyder väl om jag förstått saken rätt jag jag måste vänta på nästa spam-mail för att kunna få fram detaljerna och inte direkt kunna använda mig av den listan jag postade tidigare?

Just den bit du citerade är ju den krångliga vägen, eftersom du då själv måste kolla upp ISP för avsändaren, utan kolla under rubriken Spam Reporting i stället. Men även då så gäller det ju framtida mejl eftersom SpamCop  behöver tillgång till hela källkoden för mejlet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Tack. Ja det är bara att bita i det sura äpplet.

Men å andra sidan för att se positivt på saken: jag har egentligen inga problem med att få jobba lite extra om det kan tillföra att bromsa ned eller få stopp på vissa spammare och om det dessutom kan vara till nytta för andra där ute.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-01-14 på 01:24, Flyfisherman säger:

Ps. Är det någon på forumet som har haft samma email adress äldre än från 1995?

Annars kanske jag är unik här och av förståeliga skäl inte gärna vill byta.

 

 

 

Jodå, min första privata, från 1996, har jag faktiskt kvar och igång, även om det kommer dyngmail fortfarande, men det är sällan numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en gammal adress jag fortfarande använder från 1998 tror jag. Kommer en del skräp där men jag har Mailwasher som rensar upp allting innan det kommer in i datorn. Fördelen med det programmet är att man kan simulera att email adressen inte finns och studsa tillbaka mailet till avsändaren. Går givetvis att svartlista avsändare eller domain om man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, iPelle säger:

Med. https://www.malwarebytes.com/mac/ kan man kolla om man har ovälkommet skräp på macdatorer

 

Ett program jag också kan rekommendera. Men eftersom tråden avser spam kan det vara på sin plats att informera om att det inte är den typen av "skräp" som Malwarebytes håller efter.

 

Men när programmet ändå omnämns:
Programmet finns i versioner med och utan realtidsskydd, finns också skillnader mellan operativsystem. Senaste betalversionen (med realtidsskydd) anges kunna ersätta virusskydd. Det fungerar säkert rätt okej men för min del så behåller jag mitt ordinarie virusskydd. Malwarebytes och virusskydd kan fortfarande användas samtidigt, eventuellt kan någon kompatibilitetsinställning behöva göras.

Tror någon skrev om detta i forumet för ett tag sen också.

 

https://www.malwarebytes.com/pricing/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...