Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Denver fotoram


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Denver fotoram som lagt av.

Model: PFF-1010BLACK

 

Såhär ser det ut efter ett strömavbrott hos pappa:

 

Det är enbart touch och två ingångar: laddning och micro-SD

Finns det något att göra eller via externt t-bord starta skiten, eller är det elektronikåtervinningen?

 

 

 

 

20180113_222405.thumb.jpg.1338c516fb811215dbb1f1b80ba349c2.jpg

 

20180113_222416.jpg

 

Det löjliga är att det ser ut som man kan flytta och säga ok på bilden, men ingen touch-funktion är överhuvudtaget möjlig.

Sista bilden är egentligen inget att bry sig om, man behöver inte ha ett micro-sd kort, utan man överför bilderna via wifi-appen till internminnet.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt men 100 spänn för en fotram som kostar 300-400..

Kändes bara onödigt att kasta den, visade ju bra bilder annars, mest på flugfiske hehe.

 

Då kommer vi genast in på nästa fråga: var kan man köpa en hyfsad fotoram c:a 12" eller därikring?

Pappa gillade denna eftersom den automatisk växlade bilder och tids-intervallet kunde man också ställa in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långskott.

 

Finns det ingen garanti kvar så skulle jag krypa in i den och leta efter ett batteri(att nolla) eller nåt som håller enhetens program i minnet vid uppstart/funktion.

 

Vissa skruvar brukar sitta under etiketter/gummifötter för att försvåra intrånget/garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Flyfisherman

Jodå, det var det första. Man använder ett gem eller en tandpetare och trycker in reset-knappen i minst 2 sek. fast det gjorde ingen skillnad.
Men det löste sig i alla fall, för det visade sig att det var kvar på garantin när jag äntligen hittade kvittot, så jag fick den utbytt på NetonNet.

Glömde bort att meddela detta.

 

Och det första jag gjorde på nya var att koppla upp den hemma hos mig via mitt wifi och uppdaterade programvaran etc.

Sedan kan man installera Frameo appen på sin fåne att använda för överföring av bilder direkt till fotoramen utan att den behöver vara uppkopplad med wifi, men när jag jag ändå höll på med den hemma hos mig så använde jag ett micro-sd kort och la över c:a 250 bilder på ett bräde.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...