Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var hitta appar för Samsung Gear?


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Fick en Samsung Gear S3 i julklapp.

En sk. smart-watch som är lika smart som en smart-phone dvs. inte alls.

 

Appar finns hos Galaxy Apps men (gratis)urvalet är begränsat. Visserligen kostar inte apparna många kronor men jag vill helst slippa koppla mitt bankkort till Samsung Apps (också).

Måste väl gå att hitta andra appar på annat håll?

Eller trix för att få in appar från Google Play?

 

Just nu är jag på jakt efter en alarm-app där man kan välja valfri ljudsignal, eller egentligen ingen alls utan bara vibration.

Skulle också vara fint med en webbläsare där man kan skriva in en URL manuellt och spara den som en widget.

 

Tillägg: Hittade precis hur man kan välja bort ljud. Lägger till önskemål om en RSS-läsare i stället.

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ja men det är väl kanske det priset man får betala (bildligt talat) för att ha ett litet system som endast har begränsad funktionalitet?

http://www.samsung.com/global/galaxy/gear-s3/experience/

 

Men se detta för tips: Warable - The best Samsung Gear S3 apps

Ps. Om du inte är nöjd med denna så kan du skicka den till mig..som en tidig julklapp .Hehe:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Flyfisherman säger:

Ja men det är väl kanske det priset man får betala (bildligt talat) för att ha ett litet system som endast har begränsad funktionalitet?

http://www.samsung.com/global/galaxy/gear-s3/experience/

 

Men se detta för tips: Warable - The best Samsung Gear S3 apps

Ps. Om du inte är nöjd med denna så kan du skicka den till mig..som en tidig julklapp .Hehe:P

 

7 timmar sedan, Flyfisherman säger:

 

Apptipsen tipsar bara om olika appar (som redan finns installerade från början)

Tapatalk, Feeder, Zite osv. skulle kanske ha fungerat om man hade kunna lägga in dem i klockan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Postad (redigerade)

Fyller på lite...

Har denna gång snöat in mig på två olika sk. "watch face" som jag skulle vilja ha och orkar inte sätta mig in i hur man skapar egna och dessutom får över dessa till mobilen (Mr.Time verkar dock enkel..).

 

Skulle vilja hitta en site där man kan filtrera fram det jag önskar.

 

Den ena urtavlan skulle jag vilja ha utformat som ett C med ett mindre c inuti där den ena representerar timme och den andra minut.

C + c skulle då motsvara 03:15/15:15 och U u skulle bli 00:00/12:00.

Ev. ytterligare en ring med sekunder.

Inget annat jox.

Tillägg: har hittat en som heter "blue_neon" samt två liknande; "Radar watchface by Slash" och "NightSky_0-2"

 

Den andra jag spånat fram är det bakgrunden som ska ändra sig "steglöst" i färg från rödaktigt till grönt med början på måndag och slutar på söndag. Ev. alternativt att detta färgskifte ska ske från 07:00 och sluta 16:00 men oklart då vilken färg övrig tid ska vara...

 

(Om detta sedan är något som man kommer att använda sig av i praktiken, det återstår ju att se...)

 

Alltså tips på sidor där man kan hitta dessa och hur man sedan kan föra över dem till mobilen önskas!

 

 

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Bump!

 

2018-06-15 20:24, skrev Mikael63:

Alltså tips på sidor där man kan hitta dessa och hur man sedan kan föra över dem till mobilen önskas!

I samband med ny mobiltelefon lyckades jag fippla bort två sk. watchface från klockan. Tänkte att dessa låg i klockan men tydligen inte. Ingen tillräckligt ny säkerhetskopiering fanns.

 

Dessa två som jag saknar och inte längre hittar längre var lika varandra och hade den egenskapen att de visar aktuell vecka, alltså veckonumret. Plus att de hade "tydliga siffror", digitala.

Jag har hittat tre gratis watchface som visar aktuell vecka. Den ena visar tiden digitalt och är mest okej. En annan visar tiden analogt och bara veckonummer, inte datum, den tredje visar allt, med betoning på just allt vilket gör att den blir rätt grötig.

Jag har även testa att köpa ett par watchface men det visade sig att de visar fel vecka, en visade en vecka för mycket, den andra två veckor mer än aktuell vecka.

 

Tips på just en sådan watchface önskas snarast!

 

Tydlig visning av tid, digitalt, visning av datum, veckodag (kan vara på engelska), visning av (korrekt) veckonummer.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • Solution
2021-03-23 19:22, skrev Mikael63:

lyckades jag fippla bort två sk. watchface från klockan

Dessa återfanns i Galaxy Store som "Mina appar" och jag kunde återinstallera dem därifrån.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
2021-04-15 10:18, skrev Mikael63:

Dessa återfanns i Galaxy Store som "Mina appar" och jag kunde återinstallera dem därifrån.

Tack eforum för att du finns, än så länge..

Klockan började att ladda ur väldigt snabbt och innan anskaffning av nytt batteri tänkte jag testa med en fabriksåterställning för att se om det var ett mjukvarurelaterat problem. Tog en säkerhetskopia på allt och återställde till fabriksinställningarna. Hjälpte inte. Skaffade nytt batteri och bytte och därefter ville jag återställa från backupen men inte f-n blev det några Urtavlor som kom tillbaks. Sökte denna tråd och kunde då leta reda på åtminstone en sådan som jag kände igen.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...