Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Deus Ex: Mankind Divided


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Deus Ex: Mankind Divided

IGN: review 9.2

Detta är nog bland det det högsta betyg jag sett på IGN.

 

Någon som testat detta?

Jag måste säga att detta var det bland det mer extrema.

Adam Jensen, en väldigt cool augmenterad person och det är en exceptionellt välskriven och bra historia eller rättare sagt det är faktiskt sidohistorierna som är nästan mer intressanta att följa.

Inte minst när det gäller olika delval i handlingen som man tvingas göra hela tiden.

 

Tex. i varje givet moment man måste argumentera (en särskild augmenterad färdighet) att svara på något ger att den andra personen reagerar annorlunda,  ja då då är det ett nytt läge som påverkar.

Dessutom kommer det val man måste göra.  Man kan aldrig ångra sina svar eller val och återgå heller.

Allting man gör i dessa svar och val får konsekvens.

Man bör helst också spela om spelet och göra andra val och då är det helt plötsligt annorlunda uppdrag.

 

Man bör hela tiden se till att kontrollera och utföra sina sidouppdrag, vilka påverkar huvudstoryn på ett eller annat sätt.

Att gå vidare med ett huvud-story tema  ev. omöjliggör ett sidouppdrag man tänkt att utföra senare.

Och glöm inte POI - point of interest - ytterligare uppdrag på sidan om de sk. sidouppdragen och gör det hela än mer vad skall man säga, intressant och gör att spelet känns ännu mer kul och räcker länge.

 

Men för att komma vidare och låsa upp olika färdigheter måste man ta sig vidare i huvudstoryn.

Och det krävs tålamod och ihärdighet, för allting kostar och det är minsann inte lätt att hitta krediter, biocells etc. och allt som behövs och åtgår och inte minst sk. Praxis som är ett krav för att för att låsa upp olika augmenterade färdigheter hos Adam Jensen.

Ett tips är att skaffa

 

Det viktiga i detta spel är att följa med i handlingen och lyssna på all information som ges.

Och att hela tiden undersöka och ta sig till olika, till synes omöjliga ställen i Prag för att skaffa det som behövs.

Räds inte för att se om det på något sett går att ta sig in i en lägenhet från utsidan i en hög byggnad, eller underifrån eller genom en sk. weak spot i en vägg,  bara fundera ut hur...

Du måste hacka dig in för att ta dig fram och för detta ändamål finns olika typer av s/w att hjälpa till.
Det går inte att undvika, man måste "hacka" sig fram och med vissa utmaningar oftast och utan att ett larm startar upp.

 

Det finns en begränsning hur stor väskan som Adam Jensen bär på, så till sist måste man ändå välja vilka föremål man väljer att spara i denna för att ev. kunna behöva senare.

Fast man kan iof. ta sig hem till Adams lägenhet och stoppa undan det man inte behöver just nu och hämta upp annat.

 

Det skall visst gå att smyga sig igenom hela spelet utan att avlossa ett skott men det har jag aldrig lyckats med, då är man på toppnivå.
Bedövningspvapen vilket jag föredrar, fast fiender i närheten kan väcka en bedövad.

 

Oh apropå det: det val du gör direkt i början påverkar omgående...

Testa och ni har att göra med för lång tid framöver!

Mvh  :thumbsup:

 

Ps. spelet tar upp drygt 40 GB på disk.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat Deus EX: Humain Revolution. Det var riktigt kul, även om en del Boss fighter inte var helt lätta. Det spelet fick 9.0 på IGN. Om Mankind Divided anses vara bättre, kanske jag ska prova det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...