Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Organisera Windows 10


torgnyb

Rekommendera Poster

Jag blir inte klok på Windows 10.
Den översta nivån i Utförskaren verkar vara Skrivbordet.
Under den finns:
OneDrive, Torgny Back, Den här datorn, Bibliotek, Seagate (USB-disk), Nätverk, Hemgrupp, Kontrollpanelen, Papperskorg
 samt tolv olika  genvägar.

Under Bibliotek finns ett antal mappar:
Bilder, Dokument, Filmer, Kamerabilder Musik och Sparade bilder

Under Den här datorn finns:
3D-objekt, Bilder, Dokument, Filmer, Hämtade filer, Musik Skrivbord,
Enheter (3); OS (C), DVD(RW-enhet (E:), Seagate (F:)

Det verkar vara ett sammelsurium av mappar, flera med samma namn och innehåll.

Måste det vara så ? , har jag själv ”ställt till det”?, kan man organisera innehållet bättre utan att tappa bort bilder och dokument? Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker den ordning du beskriver verkar högst normal och lätthanterlig. Jag använder mig alltid av Utforskaren för att gå in i något av mina dokument eller titta på mina bilder. Vill jag exempelvis se mina Hämtade filer (för att städa där och ta bort gamla filer) klickar jag bara på Hämtade filer i vänsterspalten så får jag upp dem. Så här ser min vänsterspalt ut:

5a4b9e78a0148_FrnUtforskarensvnsterspalt.png.ea3d34f07b0e4a5083560f315422d247.png

PC för Alla har skrivit några artiklar om hur man omorganiserar efter sin egen smak. Idag kom denna artikel: https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.694884/windows-10-onedrive-utforskaren

 

Och här är en artikel från mars 2016:
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.633076/windows-10-guide

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...