Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Open office


Wilhelm 888

Rekommendera Poster

Hej igen Wilhelm 888!

Om du högerklickar på ett OpenOffice Writer dokument och väljer Öppna med > så får du bl a upp de här alternativen: OpenOffice Writer, Sök i Store, Välj en annan app  Se bild!

5a50e63fdae4d_odtppnamed.png.f83c065210d1a072497b836a2e97957b.png

Skulle du ha några Writer-dokument som fått filändelsen .docx i stället för det normala .odt, tycker jag du ska högerklicka på dem och välja att de ska öppnas med OpenOffice Writer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ‎2018‎-‎01‎-‎05 på 07:43, Pelle Penna säger:

Du bör kanske skanna datorn med något annat program än ditt antivirusprogam. Testa att ladda ned https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/ och kör detta. Det kanske hittar något. Sedan kan du från samma webbplats även ladda ned Malewarebytes och installera. Det kommer att jobba tillsammans med ditt antivirusprogram. Båda dessa program är från betrodda leverantörer och är erkänt bra program. De är gratis, men Malewarebytes kommer att köras i fullversion under en period, varefter det går över i en "snikvariant" om man inte betalar.

Malewarebytes hittar du här. https://www.malwarebytes.com Välj den gröna knappen om du inte vill betala.

Hej och tack för tips

Jag hade malwarebytes förut men när min support gick igenom datorn samt installerade virusprogrammet Eset nod32 tog dom bort det för att det inte behövdes. Nu har jag dock installerat det igen efter din rekommendation. En extra säkerhet kanske inte är fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STORT TACK för tips och hjälp

Hittade stället Du informerade mig om   (.doc) och markerade rutan med Open office. Det var tydligen så att Word var markerad förut. Konstigt att det blivit så.

NU fungerar Open office som förut och jag kan fortsätta skriva på  mina dokument

När jag startar mina dokument så står det att det är ett Word dokument men det öppnas med Open office.

Men det spelar ingen roll när det fungerar.

Intressant med den långa listan där .doc finns. Vad är det ?  Något att kolla på och ändra eller ?

Wilhelm888

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du den här listan?

Citat

Start-knappen - Inställningar

Appar

Standardappar (till vänster)

Välj standardappar efter filtyp (till höger)

Skrolla ner till filtypen .doc (eller vad nu dina dokument har för filändelse)

Det är den listan som bestämmer vilket program som Windows ska starta när du öppnar en fil. Du kan gå igenom listan efter andra typer av filer som du vill att OpenOffice ska öppna, t ex .docx. Normalt är det ju ingen lista man behöver använda, men när du vid något tillfälle av misstag klickade på att du ville skaffa Microsoft Office och det installerades så ändrade det på innehållet i den listan så att det programmet öppnades i stället för OpenOffice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...