Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra språk knapp


Laso

Rekommendera Poster

Vi vet att språk inställningen när man är urloggad verkar vara standard, engelska, sedan när man loggar in ska det ändras till valt språk, men varför måste det vara på engelska som standard, när man är utloggad var ju inte i förra versionen, är det ett krav från Invision, från IDG?

Det är i alla fall omständigt/onödigt att ändra språk flertalet ggr varje dag, eftersom man blir utloggad vid användning av mobil eller platta, irriterande. Är ganska less på det.

@felixgår det att fixa på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Laso säger:

Det är i alla fall omständigt/onödigt att ändra språk flertalet ggr varje dag, eftersom man blir utloggad vid användning av mobil eller platta, irriterande. Är ganska less på det.

Kan det skilja med olika Android-versioner?

Jag har 8.0 (Oreo) på mina svensk-köpta Android-telefoner och jag blir aldrig utloggad.

Testade med att logga ut, men något val att välja språk fanns inte då jag loggade in på nytt. Det är automatiskt svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara vers 7, men det spelar ingen roll tyvärr, jag kan ligga kvar cachad, men så fort jag uppdaterar sidan i mobil eller platta, så är jag urloggad och språket är engelska, men vi får se nästa vecka när felix återkommer.

Och nu hände det även för den stationära, när jag skulle posta detta, så uppdaterade sidan och så fick jag logga ur igen, texten första raderna  låg kvar sparad men ändå, är datorn och webbläsaren igång, ska jag ju kunna vara inloggad i princip för alltid...Irriterande...

 

Håller det på såhär, är det ingen idé att logga in alls...Då får det här vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Sicurezza säger:

Testade med att logga ut, men något val att välja språk fanns inte då jag loggade in på nytt. Det är automatiskt svenska.

 

Du måste scrolla ner till slutet på sidan för att hitta språkvalet. Fruktansvärt irriterande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
På 2017-12-29 på 01:03, Laso säger:

Vi vet att språk inställningen när man är urloggad verkar vara standard, engelska, sedan när man loggar in ska det ändras till valt språk, men varför måste det vara på engelska som standard, när man är utloggad var ju inte i förra versionen, är det ett krav från Invision, från IDG?

Se vad Felix skrev här:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det var så enkelt att jag skulle haft Engelska i mobil eller platta, men det är Svenska i bägge, och fortfarande är det problem med att när jag loggar in i någon, och sedan låter den vara oanvänd, men inloggad, så blir jag urloggad efter dryga halvtimmen och språket växlar till Engelska igen, oerhört irriterand, kan inte vara rätt, dett kom med nya version nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur webbläsarna i din mobil och platta fungerar men finns det under inloggningen någon möjlighet att välja att du ska loggas in automatiskt i fortsättningen, någon ruta att kryssa i eller något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Nja, använder FF och Chrome i dessa, men jag vill inte använda någon automatisk inloggning, eftersom jag kör med lösenordsprogram även i dessa enheter, men som jag skrev i förra inlägget, så var det inga problem i förra versionen, får se hur jag gör, orka krångla som nu, eller lägga ner användningen av dessa och bara köra med stationära, då tappar jag en del funktionalitet, blir lite mindre närvaro här också.

@felix vad tror du om detta, någon idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Firefox för dator kan man välja vilket språk som webbsidor ska visas i. Det gör man i Inställningar - Innehåll - Språk och där behöver man se till att Svenska/Sverige och Svenska är högre upp i listan än något engelskt språk. Vet inte om det styr språket i forumet men kan ju vara värt att pröva, om inte så har det i alla fall betydelse för andra webbplatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men nu gäller det mobila enheter, så då verkar det vara något annat som inte vill. 

@felix

Är detta något som du har någon kännedom om, eller är det bara att acceptera? 

 

Bifogar bild på hur det ser ut direkt efter jag blir urloggad från mobil enhet

Bilden från surfplattan, men det är samma utseende på mobilen.

 

sshot-66.thumb.png.954e912d276940f6e5d68a448213da57.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...