Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutin HP Photosmart 3200


Larsho

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en nas med skrivare kopplad till sig. Har precis ominstallerat PCn och skall installera komma åt skrivaren från min PC, hur gör jag ?

Det har fungerat tidigare.

Hittar ej några drivrutiner 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Du börjar med att mata in produktnamnet eller skrivarens modellbeteckning: https://support.hp.com/us-en/drivers

Därefter går du in på dess Supportsida > ladda hem och installera drivrutiner samt program som stöder skanning.

 

Starta om datorn efteråt

Obs! att du skall ha skrivaren urkopplad under installation och endast koppla in den på begäran.

Detta gäller enbart skrivardrivrutinen, Ej skanningsprogrammet och dess drivrutin.

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Tack för ditt tips tyvärr är den för gammal den finns ej med längre. Kan man hämta detta någon annanstans?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej 

 

Jag testade att installera enligt länken från Mellin. Programmet går att installera men tyvärr finns det bara ett alternativ som dyker och det är"Avsluta programmet". Enligt texten skall det finnas installera men det gör det tyvärr inte. Jag har även testat den ursprungliga CD från HP men den går inte att installera eftersom det är Win 10. Har ni några fler tips ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte Windows någon drivrutin att erbjuda? När jag gick till HP-sidan och försökte uppdatera drivrutinen till min HP-skrivare blev jag hänvisad till Windows "built-in driver."

 

Nämnas ska kanske att jag har varit tvungen att gå tillbaka till Creators Update från Fall Creators Update eftersom skrivaren inte fungerade med den senaste versionen. (Resten fungerade.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag kunde installera ovan länk men tyvärr hittar den inte skrivaren. Troligtvis för att jag har skrivaren ansluten via en NAS. Någon som har ett tips vad jag nu skall göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har HP någon manual till skrivaren på sin webbplats där det framgår hur den ska installeras beroende på hur den är ansluten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du tillfälligt koppla om skrivaren till direkt till din dator istället, så kanske den tar emot drivrutinerna lättare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kopplade in skrivaren direkt till PC:n då blev drivrutinerna installerade och jag kunde skriva ut. Kopplade därefter in PC:n till Nasen (B3 från Excito) nu hittar den inte skrivaren. Är det något speciellt man skall göra när man använder printserver ?  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste aktivera skrivarservern i själva B3, om du inte redan har gjort det, du får kolla i manualen hur man gör detta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort om installationen, skrivaren får vara en nätverksskrivare istället. det fungerade. Tack alla som hjälp mig med svar:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...