Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte stänga av datorn! :(


Graylingman

Rekommendera Poster

Just det! Jag har problem att stänga av datorn. Jag har hållit på hela dagen att flytta över filer från min gamla dator, installera program osv och när jag nu ska stänga av går det inte!

Jag klickar på lilla fönstret nederst till vänster, väljer strömbrytarsymbolen och jag får upp en blå skärm och texten Shutting down. Skärmen bli svart en sekund eller två och sedan öppnas skrivbordet igen.

Samma sak händer även om jag högerklickar på lilla fönstret, väljer Shut down or sign out och sedan väljer shut down.

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tryck och håll in av/på knappen i minst 4 sekunder, då bör datorn stängas av annars koppla från strömmen.

Sedan väntar du i minst 10 sekunder innan du startar upp igen.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När den normala avstängningen krånglar kan det vara värt att pröva att stänga av så många program själv som möjligt innan man väljer "Stäng av".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ha varit ett tillfälligt fel av något slag. Jag stängde av med strömknappen, 4 sekunder, kopplade ifrån strömkabeln, väntade en stund, startade igen och sedan verkar det funka. Har i alla fall funkat flera gånger. Hoppas det inte återkommer :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det låter som att något program låser upp systemet, men det behöver absolut inte vara illasinnat (vilket det mycket väl kan vara) jag har varit ute för detta förr.

Kommer tyvärr inte exakt ihåg vad det var.

Finner du inte ut det via högerklick på Aktivitetsfältet >  Aktivivitetshanteraren

så  tryck av/på knappen i minst 4 sekunder.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...