Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Här är bästa filmerna att streama på Netflix i helgen


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Förutom filmer:

 

En av dom bättre serierna är Netflix- El Chapo - ett action drama om en psykopat Joaquín Archivaldo Guzmán Loera, och en av världens största massmördare som ledare för den illa beryktade och då (ja fortfarande en av dom största brottssyndikaten) mäktiga Sinaloa kartellen i Mexiko. Och säsong 2 är klart bättre än säsong 1, men men bör nog börja från första avsnittet i säsong 1 för att få ett sammanhang.

IMDB 7.8

 

Många namn (både från verkliga personer, politiker och namn på karteller) är utbytta från verkligheten men lätt igenkännbara, samt att man lagt till lite övrigt för att få lite dramatik i serien, men i övrigt är den bra och jag kan rekommendera denna.

 

En annan Netflix serie som är extremt bra är Netflix - Narcos - som handlar om en annan psykopats uppgång och fall:
Pablo Escobar i Colombia.

En för dåtidens största massmördare och tillika ledare för den mäktiga Medellín kartellen i Colombia.

Många namn (både från verkliga personer, politiker och namn på karteller) är utbytta från verkligheten men lätt igenkännbara, samt att man lagt till lite övrigt för att få lite dramatik i serien, men i övrigt är den bra och jag kan rekommendera denna.

IMDB 8.9

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
JHenriksson

Tack för läsvärda artiklar. Alltid sköt att hitta lite tips på film, inte minst på Netflix, vars utbud börjar dala i kvalitet. Jag hittade också denna lista på nya filmer som kommer ut i år. Håller tummarna för att de är lika bra som att de verkar och att de också dyker upp på "Nettan". 

 

Såg också att Orson Welles oavslutade film The other side of the wind ska komma till Netflix. Sjukt spännande. Tror ni att de höjer sin kvalitetsribba igen? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...