Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lästa trådar är forfarnde svarta eller markerade som olästa


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Obesvarade ämnen som finns till höger avmarkeras på en gång. 

Går man in i den aktuella forumdelen så är tråden avmarkerad.

 

Men senast uppdaterade ämnen (som du visar bild på) har en fördröjning på ca 5 min. Sen blir tråden avmarkerad även där. Om det inte ska vara så krävs det väl lite finjustering av inställningen på den.

Samma gäller för Nya ämnen som finns till höger att det tar ca 5 min innan det avmarkeras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för rapporten, jag visste inte heller detta.

 

Tyvärr finns det ingen inställning för detta. 'Senast uppdaterade ämnen' överst är en widget, som de andra i högerkolumnen. Dessa har förmodligen en lite längre cache-tid eller liknande för att sajten ska ladda snabbare skulle jag gissa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

felix, ja det borde vara cache relaterat.

Om du inte kan göra nåt åt just det så undrar om det ev kan ha att göra med att mycket är på engelska när man utloggad, både vad gäller inloggning, forumet och personliga sidor.

Även tiden är på engelska och det i sig gör ju inget, men det är skillnad på tidsangivelse mellan kolumnen till höger och inne i tråden när man är utloggad. Som den tråd som ligger längst upp just nu under obesvarade, står ute i högra kolumnen 7.23 men samtidigt inne i tråden står det 8.23. Så en tanke att kanske det att det finns två olika versioner som gör att det inte harmonierar riktigt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, marim säger:

Om du inte kan göra nåt åt just det så undrar om det ev kan ha att göra med att mycket är på engelska när man utloggad, både vad gäller inloggning, forumet och personliga sidor.

Längst ner på sidan finns ett val om språk, se om du kan välja Svenska där när du är utloggad.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående språket så är Svenska inställt som standard för alla, men om man använder en dator eller mobil med engelska som språk i operativsystemet blir det engelska i gränssnittet på sajten också. Men det är lätt att växla språk längst ner på sajten, även om man inte är inloggad som Cecilia skrev.


Det är ingen bugg utan ska vara så enligt forumplattformen. Fast jag håller med om att det skulle vara bättre med svenska som standard även oavsett vilket OS-språk man kör, och ska se om det går att ändra på framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det genomgående hade varit på engelska så hade jag inte reagerat utan utgått från att det ska vara så, men det är både svenska och engelska. Hade då bara reagerat på att tiden inte stämde överens.

 

När jag loggar in så blir det svenska. Antar då att det är inställt så på forumet att man som inloggad automatiskt får svenska. Jag slog över till den engelska för att se hur den såg ut som inloggad. På det stora hela likadan. Dock en sak som var annorlunda. Tiden på trådar under obesvarade ämnen. Inloggad (engelska) så har den samma tid som i tråden. Utloggad så skiljer det en timme. Det borde inte skilja mellan inloggad/utloggad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du är inloggad kan inte forumprogrammet veta i vilken tidszon du är och hur det hanteras när det gäller enskilda trådar respektive de widgets som finns i högerkolumnen kan variera. Det har jag noterat i andra forum baserade på Invision Community.

 

10 timmar sedan, marim säger:

Om det genomgående hade varit på engelska så hade jag inte reagerat utan utgått från att det ska vara så, men det är både svenska och engelska.

Kan du visa med en eller två skärmdumpar så att det framgår vilket språk som är valt och vad som är på engelska respektive svenska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har satt ihop en bild med dom saker som jag kommer ihåg nu som alla rimligen borde vara på engelska då jag är på den engelska versionen. Av dom 9 så är 6 på svenska fast jag är på den engelska versionen.

 

Den engelska versionen ser ju likadan ut både som inloggad och utloggad så det är bara att ändra till den så hittas dom.

 

Som det ser ut i den engelska så ger det intryck att vara fel då det varken är hackat eller malet.

.

ef.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara en del specialtillägg som är på svenska fast man har engelska som språk, troligen just för att de är ditlagda av Felix och inte översätta från engelska som standarddelarna av forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...