Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Länkar visas som svart och med understrykning


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Detta har varit uppe i beta.testen och jag tror det var mbgtmari(?) som uppmärksammade detta.

Det ser helt löjligt ut och att istället ha en understrykning som i vissa fall kan ställa till det när man skriver något.

På ett helt annat ställe kanske man vill ha en understrykning, men då är det redan sådan där i form arv otydlig länkning.

 

Dåligt med färglagda länkar, allting är svart

Tex.  Dom som gillat ett inlägg eller "Reagerat" som det nu heter dessa medlemmar är svarta och ändrar färg till blått först när man hovrar med musen ovanför namnet. Det gör att nog ingen tänker på att man kan klicka på den medlemmen och komma till dennes profilsida.

 

Bädda in en länk tex. en Eforum-länk och du får valet att välja som inbäddat eller enbart som länk.
Men denna länk att klicka på är också svart.

 

Det konstiga är att hovrar jag med musen ovan min egen "denna länk" ovan - så är den röd.

Ingen konsekvens alltså.

 

Svarta länkar _1.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag tog upp i betan var att jag upplevde möjligheten att välja mellan inbäddad länk, som tar mycket plats, och ren länk var en förbättring som jag gillade:like: Att understrykningen är svart och inte blå har jag inte ens tänkt på. Det stör mig inte alls för jag använder mig ytterst sällan av understrykning U när jag skriver på datorn. Understrukna ord brukar signalera "länk" så det är naturligt att vilja klicka på det understrukna och bli besviken när inget händer vid klickandet. Understrykningar tillhör skrivmaskinstiden. Det finns andra markeringsmöjligheter såsom fetstil, kursivering och citattecken.

 

Och ja, jag ser att "denna länk" som du strukit under blir röd när man hovrar över den. Det stör mig inte heller. Rött är en signalfärg - nu signalerar den "länk" - och rött och svart tillsammans har alltid varit min favoritfärgkombination.

 

En annan bra sak med länkarna i den här nya versionen av IP Board är att man nu ser hela länkarna. Det gjorde man inte i det gamla Eforum om man inte hovrade över dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag minns så var alla länkar understrukna för 15-20 år sen så det är ju klassiskt. Jag brukar irritera mig på dem som understryker sånt som inte är länkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså om jag tolkar er rätt: är att en som skriver något och gör en understrykning som kan anses vara extra viktigt att få fram, anses vara fel?

Nu var det inte understrykningarna primärt jag var ute efter, utan att länkarna är svarta och därmed otydliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte fel med understrykning men det är tydligare att använda fetstil för det som är extra viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...