Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Senaste inlägg visas i ens profil?


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Jag tycker det är jättebra jag :like:. För mig är det en välkommen förbättring att kunna se alla inlägg jag gjort i kronologisk ordning. Det underlättar verkligen att någon annan håller reda på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen det finns ju en knapp för detta?

Att ha detta som standard i ens profil tycker jag tvärtemot är fel.

 

Ens profil bör hållas ren och snygg, med så lite störande som helst.

Klar och enkel lättåtkomlig information om vad man själv anser vilja visa utåt.

 

Profilen är ju inte till för ens egen skull (ja primärt för att kunna ställa in olika saker), men utåt är det för andra som kanske vill gå in och kika vad man är för någon.

Den som vill se kan då  enkelt klicka på vald knapp.

Det är ju därför knapparna finns till.

Mvh -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppgraderingen har vi haft två spammare i forumet och jag tyckte det var jättebra att det direkt på deras profilsidor har stått vilka inlägg de gjort så att det var enkelt att kolla att de var borttagna utan att jag har behövt klicka på några extra knappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja på så sätt kan jag hålla med.

Men hur många knappar behövs det att trycka på egentligen? En extra?

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag minns rätt (det är otroligt :o hur fort man glömmer hur det såg ut innan uppgraderingen) fick man först klicka på "Skapade inlägg", kolla inläggen, sedan backa tillbaka till översikten och sen klicka på "Skapade ämnen".

 

2 timmar sedan, Flyfisherman säger:

men utåt är det för andra som kanske vill gå in och kika vad man är för någon.

Tycker du inte att några exempel på inlägg man skrivit säger rätt mycket om vad man är för någon i forumet?

Kan ju visa om man har mycket eller lite datorkunskap till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...som listats upp och om man klickar i ens egen profilsida på:

"Se min aktivitet" så listas exakt samma saker där: https://eforum.idg.se/profile/73434-flyfisherman/content/

 

För det första: varför skall ens aktiviteter ens visas direkt i ens profil när man kommer in, när det är lätt att klicka på en knapp för att se dessa?

 

För det andra: I ens profil bör det vara lättillgängliga uppgifter om en själv som skall visas och som man själv valt att visa för andra.

För övriga som valt att inte ha någon extra information om sig själv så blir naturligtvis ens profilsida mindre och kortare.

 

Mvh

 

 


 


 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej och tack för bra synpunkter,

Jag hittade tyvärr inget sätt att ändra vilken flik på profilsidan som ska visas som förstahandsval. Annars tycker jag det lät som en bra idé, men går inte att göra just nu. Kanske i en senare version av forummjukvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två likartade trådar hopslagna (den andra är de två senaste inläggen ovan).

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...