Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med uppdateringen i Win 10


reso

Rekommendera Poster

Vilken otur! När jag googlar på  uppdateringen "KB4049411" så hittar jag ingen annan information om den än att folk har problem med den, antingen kan de, liksom du, inte installera den, eller också vill Windows installera den flera gånger som här
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/every-day-windows-update-reinstall-patch-kb4049411/bfe1461c-de04-4161-a571-f95935fc8cf4

 

Tyvärr finns den inte heller att ladda ner som ett fristående paket i  Microsoft Update Catalog. Detta har inte bara konstaterats i trådar jag har läst utan jag har även kunnat konstatera det själv. Jag får « Inga resultat hittades för "KB4049411" »
http://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4049411

 

Jag har själv inte kvar den uppdateringen, om jag nu har haft den, för Windows är rätt bra på att städa bort gamla uppdateringar när nya installeras.


Du talade aldrig om vad du hade för nummer efter OS-version. Något nummer måste det väl stå där.

 

Inget hindrar förstås att du provar det som står i Brandklipparens länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Skapad
  • Senaste svar

Efter att ha läst varenda tråd (på engelska, franska, tyska, italienska, ryska) om problem med KB4049411 tror jag mig förstå varför den inte finns i uppdateringskatalogen, dvs http://www.catalog.update.microsoft.com/Home.aspx
Det verkar röra sig om en "patch" och sådana brukar vara tillfälliga. Jag minns en patch i Windows 7 som också uppförde sig konstigt för många och ville installera sig gång på gång.

 

Den felkod du fick, dvs 0x8007001f, fick också användaren Niflheimr här
https://www.hwupgrade.it/forum/showthread.php?p=45217307
Av tallines fick han rådet https://www.hwupgrade.it/forum/showpost.php?p=45178972&postcount=2 att rensa sin uppdateringshistorik med hjälp av ett skript av tenforums eminente Brink
https://www.tenforums.com/tutorials/24742-reset-windows-update-windows-10-a.html

 

Vill man ha sidan maskinöversatt till svenska skriver man sökorden google translate och då får man upp upp googles översättningsverktyg. Där kopierar man helt enkelt in länken till den sida man vill ha översatt.

5a3cdea11da55_Googletranslate.thumb.png.7fb7d3067e14d32a3ae2f7505a885a42.png
Därefter klickar man på den understrukna länken under svenska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mbgtmari säger:

Efter att ha läst varenda tråd (på engelska, franska, tyska, italienska, ryska) om problem med KB4049411 tror jag mig förstå varför den inte finns i uppdateringskatalogen, dvs http://www.catalog.update.microsoft.com/Home.aspx
Det verkar röra sig om en "patch" och sådana brukar vara tillfälliga. Jag minns en patch i Windows 7 som också uppförde sig konstigt för många och ville installera sig gång på gång.

 

Den felkod du fick, dvs 0x8007001f, fick också användaren Niflheimr här
https://www.hwupgrade.it/forum/showthread.php?p=45217307
Av tallines fick han rådet https://www.hwupgrade.it/forum/showpost.php?p=45178972&postcount=2 att rensa sin uppdateringshistorik med hjälp av ett skript av tenforums eminente Brink
https://www.tenforums.com/tutorials/24742-reset-windows-update-windows-10-a.html

 

Vill man ha sidan maskinöversatt till svenska skriver man sökorden google translate och då får man upp upp googles översättningsverktyg. Där kopierar man helt enkelt in länken till den sida man vill ha översatt.

5a3cdea11da55_Googletranslate.thumb.png.7fb7d3067e14d32a3ae2f7505a885a42.png
Därefter klickar man på den understrukna länken under svenska.

Kan jag avinstallera alla uppdateringar jag har och sedan ladda ner den du föreslog ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, reso säger:

 

Kan jag avinstallera alla uppdateringar jag har och sedan ladda ner den du föreslog ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det ska du inte göra. Det du ska göra är att ladda ner Brinks .batfil till ditt skrivbord och låta den återställa Windows Update.

Han visar skärmdumpsexempel på hur din Uppdateringshistorik kommer att se ut före och efter Reset, dvs Återställning. Sedan visar han också hur koden till .batfilen ser ut men koden är inget du behöver läsa om du inte vill.


Så här ska du göra (Here's How):
1. För att ladda ner .batfilen klickar du på den blå knappen det står DOWNLOAD och en nedåtpekande pil i vitt på under Reset_Reregister_Windows_Update_Components.bat
2. Spara filen på ditt skrivbord.
3. Avblocka (ta bort blockeringen av) .batfilen genom att högerklicka på den, välja Properties (Egenskaper) och klicka på Unblock (Avblocka).
4. Högerklicka på .batfilen och välj Kör som Administratör.
5. Om du blir tillfrågad av UAC (User Account Control) Tillåter du att den här  "appen" (eller något annat ord) får göra ändringar på enheten? klickar du på Yes (Ja)
6. När .batfilen har jobbat klart startar du om datorn med en gång. Det är viktigt att du startar om datorn så fort .batfilen har kört klart.
OBS!

Om en Windowstjänst, som .batfilen försöker stoppa, inte stoppas på tre försök så stoppas batfilens körning automatiskt och ger meddelandet "Failed to reset Windows Update" (Misslyckades med återställa Windows Update)
Press any key to continue (Tryck på valfri tangent för att fortsätta)


När du tryckt på en tangent kommer .batfilen att låta varje tjänst den hade stoppat starta igen innan .batfilen stänger kommandoprompten.

 

Om du inte får det här att fungera ska du prova att köra .batfilen i felsäkert läge. Hur man startar Windows 10 i felsäkert läge i Windows 10 förklaras här:
http://www.enkelteknik.se/starta-windows-10-i-felsakert-lage

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, mbgtmari säger:

Nej, det ska du inte göra. Det du ska göra är att ladda ner Brinks .batfil till ditt skrivbord och låta den återställa Windows Update.

Han visar skärmdumpsexempel på hur din Uppdateringshistorik kommer att se ut före och efter Reset, dvs Återställning. Sedan visar han också hur koden till .batfilen ser ut men koden är inget du behöver läsa om du inte vill.


Så här ska du göra (Here's How):
1. För att ladda ner .batfilen klickar du på den blå knappen det står DOWNLOAD och en nedåtpekande pil i vitt på under Reset_Reregister_Windows_Update_Components.bat
2. Spara filen på ditt skrivbord.
3. Avblocka (ta bort blockeringen av) .batfilen genom att högerklicka på den, välja Properties (Egenskaper) och klicka på Unblock (Avblocka).
4. Högerklicka på .batfilen och välj Kör som Administratör.
5. Om du blir tillfrågad av UAC (User Account Control) Tillåter du att den här  "appen" (eller något annat ord) får göra ändringar på enheten? klickar du på Yes (Ja)
6. När .batfilen har jobbat klart startar du om datorn med en gång. Det är viktigt att du startar om datorn så fort .batfilen har kört klart.
OBS!

Om en Windowstjänst, som .batfilen försöker stoppa, inte stoppas på tre försök så stoppas batfilens körning automatiskt och ger meddelandet "Failed to reset Windows Update" (Misslyckades med återställa Windows Update)
Press any key to continue (Tryck på valfri tangent för att fortsätta)


När du tryckt på en tangent kommer .batfilen att låta varje tjänst den hade stoppat starta igen innan .batfilen stänger kommandoprompten.

 

Om du inte får det här att fungera ska du prova att köra .batfilen i felsäkert läge. Hur man startar Windows 10 i felsäkert läge i Windows 10 förklaras här:
http://www.enkelteknik.se/starta-windows-10-i-felsakert-lage

 

Tack mbgtmari

Testar i morgon..

Håll tummarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2017-12-21 på 01:08, mbgtmari säger:

Det borde vara KB4053579, dvs Knowledge Base (Kunskapsbas) 4053579, som man kan läsa om längst ner på den här sidan:  
https://support.microsoft.com/sv-se/help/894199/software-update-services-and-windows-server-update-services-changes-in


"2017-12 kumulativ uppdatering för Windows 10 Version 1607 (KB4053579)[...] Uppdatera 2017-12-kumulativ uppdatering för Windows 10 Version 1607 för x86-baserade system" ungefärlig filstorlek ~ 638828 kB (kilobyte)


Det finns en länk där http://support.microsoft.com/help/4053579 som man kan klicka på för att läsa ännu mer om denna uppdatering. Gör man det så hittar man en länk för att komma till rätt plats i Microsoft Update Catalog så man kan ladda ner det fristående paketet. Det är den här sidan: http://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4053579
Klicka där på Hämta i sista raden där det står
Titel: 2017-12, kumulativ uppdatering för Windows 10 Version 1607 för x86-baserade system (KB4053579) Produkter: Windows 10 Klassificering: Säkerhetsuppdateringar Senast uppdaterad: 2017-12-08 Version: saknas Storlek: 624,6 MB

 

När filen har hämtats väljer du Spara. Jag brukar spara i Hämtade filer men du kan förstås spara filen någon annanstans om du vill.


Därefter stänger du webbläsaren om du vill försöka installera den här uppdateringen nu. 

 

Du klickar sedan på den nedladdade filen och ser vad som händer. Vad som hände för mig, när jag gjorde detta, var att Windows jobbade och det verkade gå bra att installera filen men till slut kom det ett meddelande om att allt inte gick att installera. Jaha, tänkte jag. Det var ju trist. Men ett par minuter senare fick jag ett meddelande, en förfrågan från Windows, om jag ville uppdatera. Och då laddades den önskade uppdateringen ner och in i systemet. Det jag tror hände var att Windows update sparkades igång av mitt klick på MS Update Catalog-filen, men att Windows föredrog att själv bestämma när filen skulle installeras helt och hållet.

 

Håller på att ladda ner filen
Rapport kommer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja visst håller jag tummarna. Ta det bara lugnt! Eftersom ditt problem handlar om misslyckade uppdateringar så tyder det på att det blivit något fel på tjänsten Windows Update hos dig och det är det felet Brinks .batfil är till för att åtgärda genom att rensa uppdateringshistoriken. Signaturen f14tomcat förklarar på sid 2, i kommentarerna till Brinks guide, att 1. Uppdateringshistoriken visar bara vad som installerats respektive misslyckats att installeras 2. att även om batfilen rensar uppdateringshistoriken så finns aktuell Uppdateringsstatus fortfarande kvar. Historiken och den installerade basen lagras nämligen på två olika platser. 3. Om man vill se aktuell Uppdateringsstatus kan man t ex klicka på Uppdateringshistorik och sedan på den blå rubriken under Uppdateringshistorik, nämligen Avinstallera uppdateringar. Det är helt ofarligt att göra så. Inget kommer att avinstalleras utan detta är en snabb väg till kontrollpanelens Program och funktioner där man hittar de senast installerade uppdateringarna.

 

Om du skriver tjänster i sökrutan till höger om Start får du upp Tjänster skrivbordsapp. Klickar du på den hittar du Windows Update

5a3e26680d0a7_Tjnsterlokala.png.b5403e8d3ab36dcb24440b4bd55188d3.png

Markerar du Windows Update får du mer information

5a3e269e0ad6f_TjnsterWUmarkerat.png.68bd476ff3372122bd7eaa43efba5583.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mbgtmari säger:

Ja visst håller jag tummarna. Ta det bara lugnt! Eftersom ditt problem handlar om misslyckade uppdateringar så tyder det på att det blivit något fel på tjänsten Windows Update hos dig och det är det felet Brinks .batfil är till för att åtgärda genom att rensa uppdateringshistoriken. Signaturen f14tomcat förklarar på sid 2, i kommentarerna till Brinks guide, att 1. Uppdateringshistoriken visar bara vad som installerats respektive misslyckats att installeras 2. att även om batfilen rensar uppdateringshistoriken så finns aktuell Uppdateringsstatus fortfarande kvar. Historiken och den installerade basen lagras nämligen på två olika platser. 3. Om man vill se aktuell Uppdateringsstatus kan man t ex klicka på Uppdateringshistorik och sedan på den blå rubriken under Uppdateringshistorik, nämligen Avinstallera uppdateringar. Det är helt ofarligt att göra så. Inget kommer att avinstalleras utan detta är en snabb väg till kontrollpanelens Program och funktioner där man hittar de senast installerade uppdateringarna.

 

Om du skriver tjänster i sökrutan till höger om Start får du upp Tjänster skrivbordsapp. Klickar du på den hittar du Windows Update

5a3e26680d0a7_Tjnsterlokala.png.b5403e8d3ab36dcb24440b4bd55188d3.png

Markerar du Windows Update får du mer information

5a3e269e0ad6f_TjnsterWUmarkerat.png.68bd476ff3372122bd7eaa43efba5583.png

Jag har inte tagit ner Batchfilen ännu, jag håller på att ta ner den filen du rekommenderade  tidigare 
filen: windows10.0-kb4053579-x86_a385c8491cb0c52c0ea2cd944733c119f8877847.msu

 

Skall jag prova den först eller batch filen först ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör ju inte alls det jag senast skrev! Varför kör du inte Brinks verktyg för att reparera Windows Update? Det jag först rekommenderade gjorde jag när jag INTE visste vilket KB-nummer din misslyckade uppdatering hade och gissade vilket nummer det rörde sig om. Det gäller att få ordning på Windows Update och idealet är sedan att WU själv ska installera de uppdateringar du behöver. Först ska du alltså köra .batfilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mbgtmari säger:

Du gör ju inte alls det jag senast skrev! Varför kör du inte Brinks verktyg för att reparera Windows Update?

Förlåt...

Var så inställd på att ladda ner och installera det det skrev tidigare.

Jag har visserligen fått ner filen men 

jag går till tipset om Brinks och gör det först.

Tack för att du har tålamod med   "en dum en"  :)  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, mbgtmari säger:

Du gör ju inte alls det jag senast skrev! Varför kör du inte Brinks verktyg för att reparera Windows Update? Det jag först rekommenderade gjorde jag när jag INTE visste vilket KB-nummer din misslyckade uppdatering hade och gissade vilket nummer det rörde sig om. Det gäller att få ordning på Windows Update och idealet är sedan att WU själv ska installera de uppdateringar du behöver. Först ska du alltså köra .batfilen.

Jag är så ledsen.....

Jag hittar inte var batfilen  finns

Snälla visa mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mbgtmari säger:

Du gör ju inte alls det jag senast skrev! Varför kör du inte Brinks verktyg för att reparera Windows Update? Det jag först rekommenderade gjorde jag när jag INTE visste vilket KB-nummer din misslyckade uppdatering hade och gissade vilket nummer det rörde sig om. Det gäller att få ordning på Windows Update och idealet är sedan att WU själv ska installera de uppdateringar du behöver. Först ska du alltså köra .batfilen.

Yiiipppiii......

Har hittat filen, 
har laddat ner den,
har kört den,
har startat om direkt

Vad gör jag nu ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då går du till Uppdateringshistorik och klickar på den
Start > Inställningar (kugghjulet) > Uppdatering och säkerhet (Windows Update,  säkerhet) > Uppdateringshistorik
Hur ser det ut där? Jämför med de två bilderna i Brinks guide EXAMPLE: Update history before and after reset

5a3e6102a2a05_BrinksexempelpFreochEfterWU-terstllning.png.0bc60c8900546cd8df94d9a4e79ec51d.png

Ser det ut som skärmbilden till vänster (med alla lyckade och misslyckade uppdateringar kvar) eller skärmbilden till höger där det är tomt under Uppdateringshistorik/Update history  (Inga uppdateringar har installerats än)? Det ska se ut som bilden till höger.
Om det är lika tomt som på bilden till höger så var batfilskörningen lyckad.

 

Gå då till Windows Update (Start > Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Windows Update Klicka där på knappen Sök efter uppdateringar (under Uppdateringsstatus)


Eventuellt kan du göra som jag visat i mina Tjänster-bilder, dvs skriv tjänster i sökrutan bredvid Start > Klicka på Tjänster skrivbordsapp > Skrolla ner till Windows Update, markera Windows Update. Under Status ska det inte stå Körs som på min bild utan antingen vara tomt eller stå Stoppad. Klicka på Starta tjänsten.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mbgtmari säger:

Då går du till Uppdateringshistorik och klickar på den
Start > Inställningar (kugghjulet) > Uppdatering och säkerhet (Windows Update,  säkerhet) > Uppdateringshistorik
Hur ser det ut där? Jämför med de två bilderna i Brinks guide EXAMPLE: Update history before and after reset

5a3e6102a2a05_BrinksexempelpFreochEfterWU-terstllning.png.0bc60c8900546cd8df94d9a4e79ec51d.png

Ser det ut som skärmbilden till vänster (med alla lyckade och misslyckade uppdateringar kvar) eller skärmbilden till höger där det är tomt under Uppdateringshistorik/Update history  (Inga uppdateringar har installerats än)? Det ska se ut som bilden till höger.
Om det är lika tomt som på bilden till höger så var batfilskörningen lyckad.

 

Gå då till Windows Update (Start > Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Windows Update Klicka där på knappen Sök efter uppdateringar (under Uppdateringsstatus)


Eventuellt kan du göra som jag visat i mina Tjänster-bilder, dvs skriv tjänster i sökrutan bredvid Start > Klicka på Tjänster skrivbordsapp > Skrolla ner till Windows Update, markera Windows Update. Under Status ska det inte stå Körs som på min bild utan antingen vara tomt eller stå Stoppad. Klicka på Starta tjänsten.

 

 

Efter körningen såf det ut som den högra bilden.

Så jag gick till sök efter uppdateringar och då bölrjade den ladda ner

och sedan fortsatte den med installation och omstart.

Men efter omstart ville den uppdatera igen.

Så nu 2:dra gången har den laddat ner något igen och vill att jag skall

starta om den.

Så det skall jag gör nu och vad som händer.

Samtidigt skall vi äta dopp i grytan med lite goda tillbehör samt nygrilljerad skinka

Jag återkommer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finemang, det går ju som smort.

 

Åh dopp i gryta, min julbordsfavorit ända sen jag var barn! Men det ska vara tunnbröd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mbgtmari säger:

Finemang, det går ju som smort.

 

Åh dopp i gryta, min julbordsfavorit ända sen jag var barn! Men det ska vara tunnbröd.

Tyvärr, nu blev det som jag hade tidigare

Slickar med en prt_sc bild

12.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skumt att du får samma meddelande som första gången men nu på engelska och dessutom med en annan felkod, en felkod som brukar höra ihop med att man inte kan använda sig av Microsoft store, som förr hette Windows store. I Start hittar man denna handelsbod under bokstaven M och dess ikon är en papperskasse.

 

Laddade du ner betalningsprogrammet från den första länken du fick av Brandklipparen eftersom du fick veta att det kostade att använda det? Det bör i så fall avinstalleras och fullständigt avlägsnas från din dator.

 

Ett exempel på felkoden 0x80072ee7 från en seriös sida:
https://www.tenforums.com/software-apps/49420-windows-store-error-code-0x80072ee7.html

 

Posta en skärmbild av alla uppdateringar du nu fick under Uppdateringshistorik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mbgtmari säger:

Det är skumt att du får samma meddelande som första gången men nu på engelska och dessutom med en annan felkod, en felkod som brukar höra ihop med att man inte kan använda sig av Microsoft store, som förr hette Windows store. I Start hittar man denna handelsbod under bokstaven M och dess ikon är en papperskasse.

 

Laddade du ner betalningsprogrammet från den första länken du fick av Brandklipparen eftersom du fick veta att det kostade att använda det? Det bör i så fall avinstalleras och fullständigt avlägsnas från din dator.

 

Ett exempel på felkoden 0x80072ee7 från en seriös sida:
https://www.tenforums.com/software-apps/49420-windows-store-error-code-0x80072ee7.html

 

Posta en skärmbild av alla uppdateringar du nu fick under Uppdateringshistorik!

Jag avinstallerade det programmet direkt när jag såg att det kostade pengar.

Kanske finns det rester kvar någonstans i datorn. Jag får söka lite på det

upp_1.jpg

upp_2.jpg

upp_3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mbgtmari säger:

Det är skumt att du får samma meddelande som första gången men nu på engelska och dessutom med en annan felkod, en felkod som brukar höra ihop med att man inte kan använda sig av Microsoft store, som förr hette Windows store. I Start hittar man denna handelsbod under bokstaven M och dess ikon är en papperskasse.

 

Laddade du ner betalningsprogrammet från den första länken du fick av Brandklipparen eftersom du fick veta att det kostade att använda det? Det bör i så fall avinstalleras och fullständigt avlägsnas från din dator.

 

Ett exempel på felkoden 0x80072ee7 från en seriös sida:
https://www.tenforums.com/software-apps/49420-windows-store-error-code-0x80072ee7.html

 

Posta en skärmbild av alla uppdateringar du nu fick under Uppdateringshistorik!

Tyvärr fick jag tillbaks dom gamla uppdateringarna jag hade innan problemet uppstod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah du har fått KB4049411 och KB4033631 fler än tre gånger och alla installationer har lyckats, dvs slutförts ! Faktum är att andra också råkat ut för att få just de två KB-updateringarna flera gånger. Se t ex "12/08/17--07:55: Windows Upgrade failing 0x8007001f - Win update broken KB4049411 / KB4033631" här: http://fresh3653.rssing.com/chan-58603767/all_p16401.html

 

Dessutom har de försökt tvinga på dig Fall Creators Update, dvs version 1709, Feature Update = funktionsuppdateringen som är över 3 GB och egentligen en uppgradering. Då är det sant, som jag läst, att man inte längre kan gå från Anniversary Update till versionen efter den, dvs Creators Update version 1703, som jag har gått tillbaks till efter att Fall Creators Update inte kunde hitta lämplig drivrutin till min skrivare. Att Fall Creatures Update misslyckades ska du inte vara ledsen för. Vem vet vad den versionen skulle slå ut hos dig?

 

P.S. Du behöver inte citera mig varje gång du skriver något. Så lång tid som jag tar på mig för att försöka formulera mig tydligt så kommer jag faktiskt ihåg vad jag skrivit. Tråden blir så lång och svårläst om långa citat ständigt citeras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mbgtmari säger:

Ah du har fått KB4049411 och KB4033631 fler än tre gånger och alla installationer har lyckats, dvs slutförts ! Faktum är att andra också råkat ut för att få just de två KB-updateringarna flera gånger. Se t ex "12/08/17--07:55: Windows Upgrade failing 0x8007001f - Win update broken KB4049411 / KB4033631" här: http://fresh3653.rssing.com/chan-58603767/all_p16401.html

 

Dessutom har de försökt tvinga på dig Fall Creators Update, dvs version 1709, Feature Update = funktionsuppdateringen som är över 3 GB och egentligen en uppgradering. Då är det sant, som jag läst, att man inte längre kan gå från Anniversary Update till versionen efter den, dvs Creators Update version 1703, som jag har gått tillbaks till efter att Fall Creators Update inte kunde hitta lämplig drivrutin till min skrivare. Att Fall Creatures Update misslyckades ska du inte vara ledsen för. Vem vet vad den versionen skulle slå ut hos dig?

Jag börjar bli minst sagt förvillad

Jag skulle vilja stoppa uppdateringarna

Går det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har stoppat annat än säkerhetsuppdateringar, dvs stoppat funktionsuppdateringen Fall Creators Update, men det har jag kunnat göra eftersom jag har en Windows 10 Pro(fessional) version och det kan man tyvärr inte göra i en Home version, som du har. Ingen av KB4049411 och KB4033631 går att ladda ner från Microsoftkatalogen men fler än ett exemplar av dessa ska du ju inte behöva ha i din dator.

 

Om alla exemplar av dessa två KBs finns i Program och funktioner förslår jag att du avinstallerar tripletterna eller hur många de nu var därifrån så att du bara har kvar ett ex av varje.  tangentbordskombination windowsflagga + Pause > Kontrollpanelen > Program och funktioner

5a3ed0f364d4f_Avinstallerauppdateringar.png.f794be401654e1314129d7a753179b98.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, mbgtmari säger:

Jag har stoppat annat än säkerhetsuppdateringar, dvs stoppat funktionsuppdateringen Fall Creators Update, men det har jag kunnat göra eftersom jag har en Windows 10 Pro(fessional) version och det kan man tyvärr inte göra i en Home version, som du har. Ingen av KB4049411 och KB4033631 går att ladda ner från Microsoftkatalogen men fler än ett exemplar av dessa ska du ju inte behöva ha i din dator.

 

Om alla exemplar av dessa två KBs finns i Program och funktioner förslår jag att du avinstallerar tripletterna eller hur många de nu var därifrån så att du bara har kvar ett ex av varje.  tangentbordskombination windowsflagga + Pause > Kontrollpanelen > Program och funktioner

Jag har bara 1 KB under Program och funktioner  (KB4023057)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du fram någon lista med uppdateringar som kan installeras när du söker efter uppdateringar  i Windows Update?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...